Wzrost reklamy internetowej w Wielkiej Brytanii o 62%
Wartość reklam zamieszczonych w
brytyjskich portalach internetowych wzrosła w pierwszej połowie
2005 r. o 62% w porównaniu z analogicznym okresem roku
ubiegłego - wynika z raportu przygotowanego przez firmę
PriceWaterhouseCoopers na zlecenie organizacji regulującej rynek
reklamy internetowej IAB (Internet Advertising Bureau).
Wartość internetowych reklam wyniosła w tym okresie ponad 490 milionów funtów (ok. 2,8 mld zł). Pod względem udziału w rynku po raz pierwszy internet przekroczył na Wyspach wartość reklamy zewnętrznej (outdoor). Reklama online "zgarnęła" w pierwszym półroczu 2005 r. 5,8% rynku reklamy, a outdoor 5,1%.
Rynek reklamy online jest najszybciej rozwijającą się gałęzią całego rynku reklamowego w Wielkiej Brytanii. W ubiegłym roku reklama w sieci przekroczyła wartość reklamy radiowej. Według specjalistów z IAB wartość tej części rynku reklamowego osiągnie w tym roku miliard funtów (ok. 6 mld zł).