Wyższy zysk i przychody Mecomu w Polsce oraz w Europie
Przychody Mecomu w Polsce w 2007 roku wyniosły 116 mln funtów
(około 538 mln zł) i były wyższe o 5 proc. niż rok wcześniej.
Jeszcze więcej, bo o 500 proc., wzrósł zysk operacyjny spółki i w
zeszłym roku ukształtował się na poziomie 6 mln funtów (około 27,6
mln zł).
14.03.2008 08:00
W 2007 roku Mecom umocnił swoją pozycję także na całym europejskim rynku wydawniczym. W porównaniu do 2006 roku, w 2007 roku przychody grupy wzrosły o 3 proc. i wyniosły 1,352 mln funtów, zaś zysk operacyjny wzrósł o 3 proc. do 1,352 mln funtów.
Większość przychodów Mecomu pochodziła ze sprzedaży tradycyjnych produktów drukowanych oraz ze sprzedaży powierzchni reklamowej, ale przychody spółki z usług oferowanych w formacie cyfrowym wzrosły o 30 proc. do 45 mln funtów, a przychody z usług konsumenckich (na przykład ze sprzedaży usług turystycznych) powiększyły się z 6 do 10 mln funtów.
Mecom z siedzibą w Londynie jest jedną z największych medialnych spółek w Europie. Posiada m.in. ponad 300 tytułów prasowych, a łączny tygodniowy nakład gazet należących do Grupy Mecom to 30 mln egzemplarzy. 200 stron internetowych należących do Mecom odwiedza miesięcznie 18 milionów użytkowników.
W Polsce Mecom posiada 51 proc. udziałów w Presspublice, wydającej "Rzeczpospolitą"", "Parkiet" i "Życie Warszawy" oraz 100 proc. udziałów w spółce Media Regionalne, która wydaje regionalne dzienniki, tygodniki bezpłatne i posiada także drukarnie i stacje radiowe.
W tym roku Mecom w naszym kraju chce skupić się przede wszystkim na rozwoju portfolio darmowych tygodników. - Dostrzegliśmy niszę na polskim rynku i obecnie pracujemy nad wprowadzeniem kolejnych bezpłatnych gazet codziennych dostarczanych prosto do mieszkań. Z gazetami tymi ściśle związane będą tworzone od zera portale społecznościowe, które mają być użyteczne dla mieszkańców miast, w których wydawać będziemy bezpłatne tygodniki - mówi Truls Velgaard, szef Mecom w Polsce.