Trwa ładowanie...
dhpi54n

Wybory do Europarlamentu. PiS promował się na Facebooku za 278 828 zł, konkurencja dała więcej

Billboardy i spoty telewizyjne - już nie nimi politycy przede wszystkim walczą o wyborców. Próbują powiększyć swoje elektoraty docierając do ludzi w internecie. Są liczby, które pokazują, jak komitety wyborcze inwestowały w reklamowanie się w sieci.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
W kampanii wyborczej do PE politycy mocno promowali się w sieci
W kampanii wyborczej do PE politycy mocno promowali się w sieci (East News, Fot: GERARD/REPORTER)
dhpi54n

PiS wydał 278 828 zł na reklamy polityczne na Facebooku przed wyborami do Europarlamentu, jeszcze więcej, bo 553 504 zł, KW Koalicji Europejskiej. Na promocję w Google'u PiS wydał 392 300 zł, KW Kofederacja KORWiN Braun Liroy Narodowcy - 178 200 zł, a KKW Koalicji Europejskiej - 117 300 zł.

Liczby pochodzą z badania przeprowadzonego przez Fundację Panoptykon z Fundacją ePaństwo i firmą badawczą Sotrender. Jak podkreślają jego autorzy, "prawdziwa gra toczy się w sieci. (...) Działacze partyjni dostali możliwość budowania narracji, stymulowania konfliktów i kierowania nimi, motywowania jednych i zniechęcania drugich do udziału w wyborach".

Wiedzą, gdzie kierować swój przekaz, "namierzają nas". Dobierają odbiorców swoich reklam pod względem wieku, płci, regionu i zainteresowań. A przepisy dotyczące prowadzenia i finansowania kampanii nie regulują wystarczająco nowych form agitacji.

dhpi54n

Zobacz także: Kaczyński interweniuje ws. lotów Kuchcińskiego. Miller wskazuje przyczynę

Źródło: "Dziennik Gazeta Prawna"

dhpi54n

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Podziel się opinią

Share

dhpi54n

dhpi54n
dhpi54n
Bądź na bieżąco:
Więcej tematów