RegionalneWrocławWrocław. Ograniczenie do 30 km/h na trzech ulicach w centrum. Kierowcy będą jeździć jeszcze wolniej

Wrocław. Ograniczenie do 30 km/h na trzech ulicach w centrum. Kierowcy będą jeździć jeszcze wolniej

Miasto Wrocław wprowadza strefę “Tempo 30”. Zmiany te to efekt planowanych udogodnień dla ruchu pieszego i rowerowego. Kierowcy będą zmuszeni zwolnić do 30 km/h na ulicach Sądowej, Świdnickiej i św. Mikołaja.

Wrocław. Ograniczenie do 30 km/h na trzech ulicach w centrum. Kierowcy będą jeździć jeszcze wolniej
Wrocław. Ograniczenie do 30 km/h na trzech ulicach w centrum. Kierowcy będą jeździć jeszcze wolniej
Źródło zdjęć: © Adobe Stock
Katarzyna Łapczyńska

02.09.2020 | aktual.: 01.03.2022 13:49

Wprowadzenie strefy “Tempo 30” we Wrocławiu planowane było już od kilku miesięcy. Spowolnienie ruchu w centrum miasta ma zapewnić bezpieczeństwo wszystkich użytkowników, w tym pieszych i rowerzystów. Miasto Wrocław chciałoby docelowo ograniczyć ruch samochodowy w najważniejszych punktach miasta.

Aby tego dokonać, należy jak najbardziej ułatwić życie pieszym i rowerzystom, co zachęci mieszkańców i turystów do porzucenia samochodów. Docelowo na ulicach Sądowej, Świdnickiej i św. Mikołaja mają się pojawić rozwiązania przyjazne dla ludzi poruszających się w inny sposób, niż za kierowcą auta, jednak do ich realizacji potrzeba czasu.

Wrocław. Ograniczenie do 30 km/h na trzech ulicach w centrum. Kierowcy będą jeździć jeszcze wolniej

Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta już zajął się wprowadzaniem nowej organizacji ruchu. Opady deszczu mogą utrudnić wykonanie wszystkich malowań, więc w razie potrzeby będą one sukcesywnie uzupełniane w tygodniu w godzinach nocnych.

To nie koniec pomysłów magistratu. Urzędnicy pracują również nad wdrożeniem projektu “Szkolna Ulica”. Ma on polegać na tym, że pół godziny przed rozpoczęciem lekcji wyłącza się z ruchu samochodowego fragment ulicy przylegającej do szkoły. Chodzi o to, by dzieci mogły się czuć bezpiecznie wokół placówki

Kierowcy pytają za to, czy zamknięcie ulic w godzinach szczytu nie spowoduje paraliżu komunikacyjnego. Magistrat przekonuje, że podobne rozwiązania świetnie przyjęły się w wielu europejskich miastach. Znaczące zwiększyło to bowiem poziom bezpieczeństwa oraz zachęciło uczniów do podróży pieszych i rowerowych.

Źródło artykułu:wroclaw.wp.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)