Wrocław. "Nie" dla marginalizacji wrocławskiego lotniska. Zarząd województwa sprzeciwia się polityce rządu
Ministerstwo Infrastruktury w lipcu zaprosiło do konsultacji społecznych dokumentu "Polityka rozwoju lotnictwa cywilnego w Polsce do 2030 r. (z perspektywą do 2040 r.)". Po szczegółowej analizie zarząd województwa dolnośląskiego negatywnie zaopiniował rządowy dokument w obecnym kształcie. Władze samorządowe nie godzą się na marginalizację portu lotniczego we Wrocławiu.
- Konsultacje społeczne to bardzo ważny etap tworzenia dokumentów strategicznych, a takim jest Polityka rozwoju lotnictwa w Polsce. Zależy nam na tym, aby autorzy projektu zawarli w nim założenia istotne z punktu widzenia regionów i samorządów - mówi Cezary Przybylski, marszałek województwa dolnośląskiego.
- Dla nas jest to kluczowe ponieważ nie możemy pozwolić na zmarginalizowanie roli regionalnych portów lotniczych, w tym wrocławskiego lotniska. Dlatego zaopiniowaliśmy negatywnie projekt ministerstwa w obecnym kształcie - dodaje Przybylski.
Wrocław. "Nie" dla marginalizacji wrocławskiego lotniska. Zarząd województwa sprzeciwia się polityce rządu
Polityka rozwoju lotnictwa cywilnego w Polsce do 2030 r. definiuje główne cele, kierunki oraz sposoby kreowania i realizacji polityki rządu w obszarze lotnictwa cywilnego. Zdaniem zarządu województwa zapisy w nim zawarte w obecnym kształcie budzą kontrowersje i mogą skutkować zmarginalizowaniem roli regionalnych portów lotniczych w Polsce.
Donald Tusk o "lex TVN" autorstwa PiS: powrót do komunistycznych wzorców
Ostatnie lata to okres dynamicznego wzrostu gospodarczego Dolnego Śląska. Istotną rolę odgrywa w nim m.in. dostępność komunikacyjna naszego regionu. Oprócz stale poszerzającej się sieci dróg oraz rozwijających się kolei regionalnych, wrocławskie lotnisko stanowi ważny element stymulujący rozwój gospodarki regionu. Jego rolę doceniają krajowi i zagraniczni inwestorzy, turyści, jak i przewoźnicy o czym świadczy stale powiększający się potencjał przewozowy Portu Lotniczego Wrocław.
Pandemia COVID-19 zmieniła jednak realia funkcjonowania ruchu lotniczego na świecie i wymaga ponownego zdefiniowania perspektyw jego rozwoju. Dlatego tworzenie dokumentów strategicznych programujących politykę lotniczą w kraju na najbliższe dziesięciolecia, a także inwestycje z tym związane, muszą być oparte o rzetelne analizy, uwzględniać aktualną sytuację i odpowiadać na ewentualne zagrożenia.