RegionalneWrocławWrocław. Kierowcy długo na to czekali. Wraca ruch dwukierunkowy na ul. Długiej

Wrocław. Kierowcy długo na to czekali. Wraca ruch dwukierunkowy na ul. Długiej

Pierwszy etap budowy tramwaju na Popowice dobiega końca. Już od soboty, 10 kwietnia ruch dwukierunkowy wróci pod wiadukt na ul. Długiej. Dzięki temu na swoje trasy wrócą autobusy MPK Wrocław. Natomiast od roku 2022 pojadą tamtędy tramwaje.

Wrocław. Kierowcy długo na to czekali. Wraca ruch dwukierunkowy na ul. Długiej
Wrocław. Kierowcy długo na to czekali. Wraca ruch dwukierunkowy na ul. Długiej
Źródło zdjęć: © Wrocławskie Inwestycje
Łukasz Kuczera

Tramwaj na Popowice to długo wyczekiwana inwestycja we Wrocławiu, za sprawą której nie tylko osiedle zyska połączenie tramwajowe, ale też nieco zmniejszy się ruch na ul. Legnickiej. Obecnie tamtejsze torowisko jest bowiem oblężone tramwajami, które kursują w kierunku Pilczyc, Kozanowa czy Leśnicy.

Wrocław. Kierowcy długo na to czekali. Wraca ruch dwukierunkowy na ul. Długiej

Właśnie dobiega końca pierwszy etap budowy tramwaju na Popowice. Od pewnego czasu kierowcy jadący od strony miasta w kierunku Popowic czy Kozanowa mogli korzystać z nowej drogi, natomiast w drugą stronę nadal obowiązywał objazd. Teraz to się zmieni.

Począwszy od soboty, 10 kwietnia ul. Długa ponownie będzie przejezdna w obu kierunkach. Oznacza to, że kierowcy jadący od Kozanowa i Popowic nie będą musieli już korzystać z objazdu poprzez Szczepin.

"Przebudowywany odcinek ul. Długiej, z racji prac prowadzonych na sieciach pod ziemią, to jedna z najbardziej skomplikowanych inwestycji w infrastrukturę komunikacyjną w ostatnich latach we Wrocławiu! Inwestycja kosztowała blisko 60 milionów złotych. Jest dofinansowana z Unii Europejskiej" - informują Wrocławskie Inwestycje.

Wrocław. Co zrobiono na ul. Długiej?

  • Metrów torowiska: 1 134 metrów toru pojedynczego
  • Dróg dla rowerów: 1,12 km
  • Przejazdów rowerowych: 8 szt.
  • Nowych przystanków MPK: 4 szt.
  • Jezdnia: ul. Długa jezdnia wschodnia 594,71 m, jezdnia zachodnia 589,43 m, ul. Poznańska 44,76 m, ul. Gnieźnieńska wsch. 72 m, ul. Gnieźnieńska zach. 64,91 m, sięgacz ul. Długiej 91,32 m, droga wewnętrzna Politechniki 67,21 m
  • Przejść dla pieszych: 10 szt.
  • Drzewa: Klon Zwyczajny 2 szt., Klon polny 3 szt. - nasadzenia zostaną wykonane niebawem.

"Liczba drzew jest na tym odcinku ograniczona z powodu olbrzymiej plątaniny kabli energetycznych znajdujących się pod ziemią, kanału ogólnospławnego oraz linii wysokiego napięcia. Więcej nasadzeń będzie m.in. na Popowickiej" - wyjaśniają Wrocławskie Inwestycje.

Wrocław. Koniec z wąskim korytarzem na ul. Długiej

Jedną z najważniejszych wiadomości dla wrocławian jest to, że wraz z remontem do historii przeszedł wąski wiadukt kolejowy, pod którym mieścił się tylko jeden pas jezdni w każdą stronę. Skutkowało to zatorami w tej części Wrocławia. Przed rozpoczęciem prac wiadukt na ul. Długiej miał 18,7 m. Teraz jest ponad dwukrotnie szerszy i liczy aż 47 m.

"Wykonawca będzie jeszcze prowadził w najbliższych tygodniach drobne prace m.in. przy montażu części barierek czy nasadzeniach drzew, ale kierowcy, rowerzyści i piesi będą mogli korzystać z infrastruktury" - tłumaczą Wrocławskie Inwestycje.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)