RegionalneWrocławWrocław. Centrum Obsługi Podatnika przy ul. Kotlarskiej ponownie czynne od 7 grudnia

Wrocław. Centrum Obsługi Podatnika przy ul. Kotlarskiej ponownie czynne od 7 grudnia

W drugiej połowie listopada Centrum Obsługi Podatnika przy ul. Kotlarskiej we Wrocławiu zostało zamknięte, po tym jak u jednego z pracowników wykryto koronawirusa. 0d 7 grudnia urząd ponownie będzie do dyspozycji wrocławian.

Wrocław. Centrum Obsługi Podatnika przy ul. Kotlarskiej ponownie czynne od 7 grudnia
Wrocław. Centrum Obsługi Podatnika przy ul. Kotlarskiej ponownie czynne od 7 grudnia
Źródło zdjęć: © Google Maps
Łukasz Kuczera

04.12.2020 | aktual.: 02.03.2022 17:45

Centrum Obsługi Podatnika we Wrocławiu obsługuje klientów w zakresie spraw związanych m.in. z: podatkiem od nieruchomości, podatkiem rolnym, podatkiem leśnym, podatkiem od środków transportowych oraz opłatami: skarbową, za użytkowanie wieczyste gruntów i za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

Od 19 listopada placówka była zamknięta w związku z potwierdzonym przypadkiem zarażenia koronawirusem u jednego z pracowników. Centrum zostało poddane procesowi odkażania i jest gotowe do bezpiecznej obsługi klientów.

Wrocław. Centrum Obsługi Podatnika przy ul. Kotlarskiej ponownie czynne od 7 grudnia

Warto przypomnieć, że do obiektów Urzędu Miejskiego wpuszczane są wyłącznie osoby, u których nie zostanie stwierdzona gorączka. Podobnie, jak w Centrach Obsługi Mieszkańca, w COP może przebywać jednorazowo liczba interesantów odpowiadająca liczbie czynnych okienek. Obowiązuje również dezynfekcja dłoni i stosowanie maseczek ochronnych.

Wszystkie sprawy można bez problemu załatwić w czynnych COM-ach - przy ul. G. Zapolskiej 4, pl. Nowy Targ 1-8, ul. W. Bogusławskiego 8,10 oraz Hubskiej 8-16. Czynny jest również Urząd Stanu Cywilnego. Nieczynne pozostaje Centrum Obsługi Mieszkańca przy al. Kromera 44 oraz Punkt Rejestracji Pojazdów przy al. Karkonoskiej 45.

Wrocław. Organizacja pracy urzędu w czasie pandemii

Urząd Miejski Wrocławia wydłużył godziny obsługi klientów. W sprawach rejestracji pojazdów, praw jazdy, meldunkowych, dowodów osobistych oraz rejestracji działalności gospodarczej w COM I i COM II (przy ul. G. Zapolskiej 4 oraz pl. Nowy Targ 1-8) obsługa odbywa się od godz. 8:00 do 17:15.

Aby zmniejszyć liczbę klientów w dniach roboczych, już od wakacji w COM-ie przy ul. G. Zapolskiej wprowadzono pracujące soboty. Najbliższe przypadają na 5 i 19 grudnia. Od godz. 8:00 do 13:00 COM I będzie czynny dla mieszkańców w zakresie rejestracji pojazdów, praw jazdy oraz spraw meldunkowych.

Istnieje również możliwość umówienia wizyty online dla podstawowych spraw, takich jak rejestracja auta, meldunek czy odbiór prawa jazdy. Internetowy system rezerwacji to wygodne rozwiązanie pozwalające na uniknięcie kolejek i szybkie załatwienie swoich spraw urzędowych. Rezerwacja zajmuje dwie minuty i jest możliwa na stronie wroclaw.pl/rezerwacja-kolejki.

Warto dodać, że w związku z okresem jesienno-zimowym, przed budynkami Urzędu Miejskiego m.in.na pl. Nowy Targ, na ul. Zapolskiej czy przed Urzędem Stanu Cywilnego otwarto ogrzewane namioty przygotowane dla oczekujących mieszkańców. Namioty mają oświetlenie i stoliki, przy których można uzupełnić dokumenty czy dopełnić formalności. Są też środki dezynfekujące i niezbędne nagłośnienie, pomocne w sprawnej obsłudze mieszkańców.

Wrocław. Załatw sprawę przez internet lub telefonicznie

Przypominamy, że większość spraw można załatwić zdalnie - za pośrednictwem ePUAP, telefonicznie lub tradycyjną pocztą.

Mieszkańcy mogą również korzystać z infolinii 71 777 77 77. Konsultanci są do dyspozycji we wszystkich sprawach obsługiwanych przez Urząd Miejski Wrocławia, m.in. dotyczących wymiany dowodów osobistych, dowodów rejestracyjnych, wymeldowania, rejestrowania działalności gospodarczej, sprzedaży nieruchomości, podatków od nieruchomości i użytkowania wieczystego.

Pracownicy urzędu udzielą także informacji dotyczących obowiązujących opłat, w sprawach merytorycznych prawa budowlanego i miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. Nie wychodząc z domu można załatwić wszystkie sprawy, które nie wymagają osobistej obecności w urzędzie. Można również zgłosić incydent, awarię czy zagrożenie.

Zobacz także
Komentarze (0)