RegionalneWrocławWrocław. Asfalt na ul. Długiej. Wkrótce pojawią się tam samochody

Wrocław. Asfalt na ul. Długiej. Wkrótce pojawią się tam samochody

Na ok. 300-metrowym odcinku ul. Długiej we Wrocławiu, w okolicy wiaduktu kolejowego, kończy się proces układania wartsw masy bitumicznej. Jeśli nie wydarzy się nic niespodziewanego, w nocy z soboty na niedzielę jezdnia zostanie udostępniona kierowcom jadącym w stronę Kozanowa.

Wrocław. Asfalt na ul. Długiej. Wkrótce pojawią się tam samochody
Wrocław. Asfalt na ul. Długiej. Wkrótce pojawią się tam samochody
Źródło zdjęć: © Wrocławskie Inwestycje
Łukasz Kuczera

27.08.2020 | aktual.: 01.03.2022 13:48

Cały realizowany obecnie odcinek ma długość 850 metrów. Już od najbliższej niedzieli, 30 sierpnia kierowcy otrzymają do dyspozycji dwupasmową jezdnię w kierunku Kozanowa. Ruch poprowadzony zostanie głównie jezdnią docelową, a na niewielkim fragmencie trzeba będzie jeszcze korzystać z pasa tymczasowego. Na ul. Długą powrócą też autobusy MPK Wrocław.

Jak informuję Wrocławskie Inwestycje, w okolicach listopada-grudnia możliwe będzie zakończenie prac na jezdni w stronę centrum Wrocławia i wtedy też ten odcinek ul. Długiej udostępniony zostanie kierowcom. Całość ma być gotowa na początku 2021 roku.

Wrocław. Asfalt na ul. Długiej. Wkrótce pojawią się tam samochody

Przypomnijmy, że na ul. Długiej powstają po dwa pasy ruchu w każdym kierunku, ścieżki rowerowe, chodniki i torowisko tramwajowe, a PKP PLK buduje w ty miejscu nową stację - Wrocław Szczepin. W ramach inwestycji przebudowywany jest też wiadukt kolejowy, tak aby "wąskie gardło" na ul. Długiej przeszło do historii.

Prace na ul. Długiej trwają od kilku miesięcy. Związane są z poprowadzeniem torów tramwajowych na Popowice, co pozwoli nieco odciążyć ul. Legnicką, która obecnie jest przeładowana tramwajami jadącymi w kierunku Pilczyc, Leśnicy i Kozanowa.

Inwestycja nie należy do najłatwiejszych, bo przy ul. Długiej we Wrocławiu mamy główny punkt zasilania miasta, co rodziło konieczność przebudowania kilkudziesięciu kilometrów kabli średnia i wysokiego napięcia. Na dodatek stare kable liczyły już pół wieku, więc należało je wymienić. Dodatkowo doszło do obniżenia terenu, aby pod wiaduktem kolejowym mógł przejechać tramwaj.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)