Tramwaj wodny we Wrocławiu? Miasto analizuje i zaprasza do udziału w badaniu
Miasto Wrocław zastanawia się nad uruchomieniem tramwaju wodnego. Miałby on transportować chętnych po Odrze. Do końca sierpnia trwa badanie, mające na celu zebranie danych do dokładnej analizy tematu.
Być może już wkrótce wrocławianie będą mogli cieszy się tramwajem wodnym, pływającym po Odrze. Na razie projekt jest na etapie badań, które przeprowadzają dwie badaczki z Uniwersytetu Ekonomicznego - Joanna Macalik i Hanna Adamiczka.
Tramwaj wodny we Wrocławiu? Miasto analizuje i zaprasza do udziału w badaniu
Jak zapowiadają Macalik oraz Adamiczka, ich praca ma głębszy sens. - Badanie, które przeprowadzamy, z jednej strony jest kontynuacją naszych wcześniejszych analiz dotyczących roli rzeki w rozwoju i wizerunku miasta, a z drugiej - jest pewnego rodzaju uzupełnieniem opracowań przygotowywanych przez miasto - zapowiada dr Joanna Macalik w rozmowie z wroclaw.pl.
- W wywiadach będziemy pytać mieszkańców o ich potrzeby, pomysły, nadzieje związane z komunikacją rzeczną we Wrocławiu, ale też o dotyczące jej możliwe wady, obawy i bariery – wszystko po to, by przekazać twórcom tego projektu szereg propozycji wdrożeniowych, opartych na tym, co mówią sami mieszkańcy - dodaje Macalik.
Podpalenie punktu szczepień w Zamościu. Jak zapobiec eskalacji problemu?
Badaczki do końca sierpnia czekają na zgłoszenia chętnych do udzielenia wywiadu. Swoje zainteresowanie można wyrazić e-mailowo na adres: tramwaj.wodny@ue.wroc.pl. Badaczki proszą, by w e-mailu oprócz danych kontaktowych podać także wiek, płeć, status zawodowy, dzielnicę Wrocławia, w której mieszkamy, oraz informację, czy na co dzień korzystamy z komunikacji miejskiej.
Tramwaj wodny po Odrze interesuje nie tylko gminę Wrocław, ale także władze Obornik Śląskich, Czernicy, Malczyc, Środy Śląskiej, Siechnic, Oławy, Wołowa, Brzegu Dolnego, Miękini, Lubszy i Brzegu. Wspólnie starają się one o dofinansowanie projektu z programu European City Facility.
Zaprojektowana została już nawet linia pilotażowa. Łączyłaby ona rejon gmachu głównego Uniwersytetu Wrocławskiego ze śluzą Szczytniki i okolicami Politechniki Wrocławskiej, a następnie Starą Odrą i Kanałem Miejskim prowadziła w stronę mostów Osobowickich i śluzy Różanka. Na trasie znalazłoby się 15 przystanków. Szacuje się, że pokonanie całej trasy zajmowałoby około 1,5 godziny.