Powrót do szkoły. Wrocław przygotowuje się na powrót do nauki zdalnej. Departament Edukacji przedstawił dyrektorom zalecenia
Departament Edukacji Urzędu Miejskiego Wrocławia przygotował zestaw narzędzi oraz wskazówek dla dyrektorów wrocławskich szkół. Wszystko po to, by placówki były gotowe na natychmiastowy powrót do nauki zdalnej.
01.09.2020 | aktual.: 01.03.2022 13:49
Z powodu panującej epidemii koronawirusa istnieje duże prawdopodobieństwo, iż w trakcie roku szkolnego 2020/2021 dzieci powrócą do domów i będą się uczyć zdalnie lub też w systemie hybrydowym. Urząd Miejski Wrocławia stara się przygotować dyrektorów szkół i nauczycieli na taką ewentualność.
Powrót do szkoły. Wrocław przygotowuje się na powrót do nauki zdalnej. Departament Edukacji przedstawił dyrektorom zalecenia
Departament Edukacji przedstawił szereg wytycznych i zaleceń, które skierował do wrocławskich placówek. “Dobre Praktyki dla Dyrektorów Szkół” to 13 podstawowych podpunktów, zebranych z myślą o pomocy i wsparciu dyrektorów.
Celem jest przygotowanie szkół do płynnego przejścia na naukę zdalną. Aby to osiągnąć, już podczas nauki stacjonarnej należy korzystać z narzędzi przygotowanych przez urzędników. Zadaniem dyrektorów jest poinformowanie nauczycieli o Wrocławskiej Platformie Edukacyjnej (WPE) i sprawdzenie za pomocą loginu administratora czy założone są konta dla nauczycieli w Systemie Zarządzania Placówką, umożliwiające korzystanie z WPE (Office 365).
Uczniowie powinni mieć konta w WPE. Do prowadzenia zajęć online podczas nauczania indywidualnego, zindywidualizowanej ścieżki kształcenia, pracy w małych zespołach, organizowania zebrań i projektów edukacyjnych należy używać aplikacji Microsoft Teams.
Na początku roku szkolnego dzieci powinny ćwiczyć na zajęciach z informatyki korzystanie z narzędzi Platformy Edukacyjnej. Do prowadzenia korespondencji z uczniami i rodzicami należy używać kont uczniowskich w Microsoft Outlook, a nie prywatnych adresów mailowych.
Każdy przedmiot powinien być realizowany nie tylko stacjonarnie, ale także online. Należy określić minimalną liczbę takich lekcji w miesiącu oraz czas ich trwania, z zachowaniem planu lekcji. W szkole powinien się pojawić lider nauczania zdalnego do koordynowania działań. Musi powstać także regulamin nauczania zdalnego.