Trwa ładowanie...

Wpadka sieci handlowej. "Wesołych świąt z Ham-masem"

Kmart Australia, sieć domów towarowych koncernu Wesfarmers z Melbourne zaliczyła potknięcie w związku ze świąteczną kampanią promocyjną. Torba na szynkę z bardzo niefortunnym napisem stała się obiektem skandalu w mediach społecznościowych. Zareagowały żydowskie organizacje w Australii.

Sieć handlowa wypuściła niefortunne opakowanie na świąteczną szynkęSieć handlowa wypuściła niefortunne opakowanie na świąteczną szynkęŹródło: Wikimedia Commons
d1t1h68
d1t1h68

Opakowanie na bożonarodzeniowy produkt spożywczy wywołało zdziwienie. Ozdobiona choinkowymi motywami torba ma z jednej strony duży napis "Marry HAM-MAS", a z drugiej instrukcję, jak dłużej cieszyć się świeżością szynki.

Po skardze skierowanej przez Australijskie Stowarzyszenie Żydów do kierownictwa sieci handlowej Kmart opakowanie zostało natychmiast wycofane. Właściciel oficjalnie przeprosił, ale niesmak pozostał.

Wpadka australijskiej sieci handlowej

Organizacja swoje spostrzeżenia związane z tą PR-ową wpadką opisała w mediach społecznościowych, na platformie X. W poście pojawiła się fotografia kontrowersyjnego projektu.

d1t1h68

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Kierowca busa wyprzedza na przejściu dla pieszych

"Grzecznie zasugerowano" naprawienie błędu i rezygnację z reklamowania tego projektu w internecie "ze względu na niezamierzone podobieństwo do Hamasu, który jest zakazaną grupą terrorystyczną w Australii i kilku innych krajach" - napisali Żydzi z australijskiego stowarzyszenia. "Chociaż jest to potencjalnie zabawne, naprawdę nie wygląda dobrze. Podejrzewamy, że jakiś menedżer produktu mógł wprawić firmę w zakłopotanie" - komentuje ASŻ.

"Popełniliśmy błąd i serdecznie przepraszamy. Projektując ten produkt, najwyraźniej nie przemyśleliśmy wszystkich konsekwencji" - napisał Kmart na swojej stronie internetowej.

Australijska firma nie jest pierwszą marką, której zdarza się taki kryzys wizerunkowy. Promocyjna pomyłka może trafić się nawet największym specom od marketingu i reklamy. Często błędy kosztują firmę miliony dolarów, ale znacznie gorsze jest, gdy stanie się na chwilę pośmiewiskiem klientów i konkurencji.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d1t1h68
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Wyłączono komentarze

Jako redakcja Wirtualnej Polski doceniamy zaangażowanie naszych czytelników w komentarzach. Jednak niektóre tematy wywołują komentarze wykraczające poza granice kulturalnej dyskusji. Dbając o jej jakość, zdecydowaliśmy się wyłączyć sekcję komentarzy pod tym artykułem.

Redakcja Wirtualnej Polski
d1t1h68
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj