Trwa ładowanie...

Wojna o torebki w Lidlu. Ludzie wyrywali sobie towar z rąk

W Lidlu rozegrały się kolejne bitwy. Tym razem, zgodnie z coroczną tradycją, o torebki Wittchena. Z jakiegoś powodu promocje w sklepach tej sieci wywołują u Polaków ogromne emocje, rzadko spotykane w innych punktach handlowych.

Wojna o torebki w Lidlu. Ludzie wyrywali sobie towar z rąkŹródło: WP.PL
d2mxvoj
d2mxvoj

Może przydałyby się jakieś egzorcyzmy, albo przynajmniej poświęcenie sklepów? Bojowe nastroje jakie panują w Lidlu przy promocjach to dobry materiał do zbadania dla psychologów, a być może i duchownych.

Tym razem w sobotę odbyła się tradycyjna coroczna bitwa o torebki znanej polskiej marki Wittchen. Producent podpisuje co roku umowy, rzucając w specjalnie rozreklamowany weekend do dyskontu przecenione torebki.

Choć jak wskazują znawcy, w sklepie Factory Outlet Wittchena są dostępne w równie, albo bardziej atrakcyjnych cenach przez cały rok,klientom Lidla zupełnie to nie przeszkadza. Atmosfera wygranej w walce jest przecież niepowtarzalna.

d2mxvoj

Przed otwarciami sklepów w sobotę gromadziły się już tłumy, złożone głównie z rozentuzjazmowanych pań. Po otwarciu klienci rzucili się do koszy wypełnionych torebkami.

Jak widać po filmie zamieszczonym na yotube przez użytkownika drPutek, ze sklepu przy ul. Karolkowej w Warszawie wracają przy okazji praktyki znane z handlu słusznie minionej epoki socjalizmu realnego.

Ludzie po szturmie sklepu biorą co się da, bo nie ma czasu na rozmyślanie, a potem działa już handel wymienny. Torebka, którą udało się pochwycić niekoniecznie się podoba, ale co z tego? Gdy kurz bitewny opada, można ją wymienić na inny egzemplarz, który akurat nie podobał się innej pani.

d2mxvoj

Niektórzy kupują zresztą nawet po kilkanaście modeli. Najwyraźniej zamożność narodu wzrosła i niektórych stać, by kupować na zapas. A może to dla koleżanek?

Walki w dyskontach. Oto ulubiony sport Polaków

Co się da robią też kierownicy sklepów, sugerując maksymalną porcję na klienta, czyli tylko dwie torebki w koszyku. To też praktyka z czasów „komuny” - niektórzy w średnim wieku pamiętają zapewne, że by kupić gumki chińskie (te pachnące), trzeba było udawać się do papierniczego po kilka razy, w międzyczasie zmieniając ubiór i uczesanie.

d2mxvoj

Bitwa po bitwie

Miesiąc temu odbyła się bitwa o kurtki termiczne. Jeśli klimat w Lidlu brać za prognozę pogody, można by powiedzieć, że szykuje się ciężka zima.

W sosnowieckiej dzielnicy Środula wystarczyło wtedy kilka minut, by miejsce, w którym wyłożono kurtki, wyglądało jak pobojowisko - informował "Dziennik Zachodni". Ludzie, którzy jako pierwsi dostali się do koszy, nie mogli się stamtąd wycofać, bo napierał na nich tłum nowych klientów.

Do gorszących scen dochodziło wtedy niemal w całej Polsce: Sosnowcu, Sieradzu, Nowym Sączu czy Białymstoku.

W bieżący weekend podobnie było w wielu sklepach. Klienci wskazują przy tym, że problem nie dotyczą wszystkich placówek Lidla - w niektórych jest bardzo spokojnie. Widocznie popyt ogniskuje się na punktach, w pobliżu których mieszkają bardziej zapaleni do walki Polacy. Rozpoznanie tych miejsc było by dobre do analizy przez ministra Macierewicza, tj. gdzie prowadzić nabór do wojsk terytorialnych.

d2mxvoj
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2mxvoj
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj