PolskaWojewoda wielkopolski o biało-czerwonej fladze: "To element, który buduje wspólnotę"

Wojewoda wielkopolski o biało-czerwonej fladze: "To element, który buduje wspólnotę"

• 2 maja przypada Dzień Flagi RP
• Wojewoda wielkopolski wręczył biało-czerwone flagi uczniom Zespołu Szkół Mistrzostwa Sportowego nr 2 w Poznaniu
• W swoim przemówieniu wojewoda Zbigniew Hoffmann przypomniał, że flaga to coś, co nas jednoczony i nie należy dawać się zwieść "różnym marszom i krzykom"

Wojewoda wielkopolski o biało-czerwonej fladze: "To element, który buduje wspólnotę"
Źródło zdjęć: © WP | Zenon Kubiak
Zenon Kubiak

02.05.2016 | aktual.: 02.05.2016 14:46

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Dzień Flagi RP to wyjątkowo młode święto ustanowione dopiero w 2004 r. Ma podkreślać wagę flagi państwowej jako jednego z symboli narodowych. Towarzyszą mu oficjalne obchody. W Poznaniu odbyły się one przed Wielkopolskim Urzędem Wojewódzkim, gdzie wojewoda wielkopolski wręczył biało-czerwone flagi uczniom Zespołu Szkół Mistrzostwa Sportowego nr 2, którzy wkrótce zaprezentują je podczas obchodów 60. rocznicy Poznańskiego Czerwca.

W trakcie swojego przemówienia Zbigniew Hoffmann zwrócił uwagę, że flaga to nie tylko symbol, ale też element budujący wspólnotę.

- Rzeczpospolita to słowo, które oznacza rzecz wspólną dla nas wszystkich i o którą musimy wspólnie dbać, okazując szacunek dla naszego dziedzictwa, nie dając się zwieść różnym marszom i krzykom – apelował wojewoda wielkopolski.

Podczas uroczystości głos zabrał także Radosław Franczak ze społecznego komitetu odbudowy kaplicy rotundy w Manieczkach. Odbudowana kaplica ma stanowić pamiątkę po Józefie Wybickim, twórcy poznańskiego hymnu narodowego, który mieszkał i zmarł w Manieczkach. Franczak zaapelował o wsparcie finansowe tej inicjatywy, której koszt oszacowano wstępnie kilkaset tysięcy złotych.

Byłeś świadkiem lub uczestnikiem zdarzenia? .

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także
Komentarze (22)