PolskaWiemy już, jak pojedzie druga linia warszawskiego metra

Wiemy już, jak pojedzie druga linia warszawskiego metra

Władze Warszawy podjęły decyzję o
przebiegu trasy II linii metra z Bemowa na Bródno. Trasa będzie
przebiegała m.in. pod ul. Górczewską, przez stację Świętokrzyska,
tunelem pod Wisłą do stacji Stadion, a następnie do Dworca
Wileńskiego i dalej przez Targówek na Bródno.

24.01.2006 | aktual.: 24.01.2006 17:24

Prace przy budowie II linii metra będą przebiegały znacznie szybciej niż przy I linii - zapowiedział na konferencji prasowej w Ratuszu sekretarz Warszawy Mirosław Kochalski. Jest szansa na realizację II linii metra w ciągu 10 lat - zaznaczył naczelny architekt miasta Michał Borowski.

Budowa II linii, według wyliczeń Ratusza, będzie kosztowała ok. 6 mld zł. Stolica będzie się starała o dofinansowanie z funduszy unijnych do 80% kosztów inwestycji. Do końca 2007 r. Ratusz złoży wnioski o fundusze z Unii Europejskiej, które zostaną rozpatrzone na początku 2008 r. Budowa mogłaby więc ruszyć jeszcze w 2008 roku - powiedział Borowski.

Najpierw będzie budowany odcinek centralny metra pomiędzy rondem Daszyńskiego a Dworcem Wileńskim. Według władz Warszawy, ten odcinek powstanie w ciągu 5 lat.

Władze Warszawy wybierały przebieg trasy spośród 14 wariantów. Wybraliśmy przebieg metra pod ul. Górczewską, a nie Człuchowską, ponieważ taka linia obsłuży więcej pasażerów - wyjaśnił Borowski.

Dodał, że wyznaczono trasę przez stację Stadion, ponieważ znajduje się tam znaczący węzeł tramwajowy, a w przyszłości ma powstać stadion narodowy.

II linia metra ma być budowana przy wykorzystaniu nowej technologii, która przyspieszy prace - pozwoli na drążenie do 25 m tunelu na dobę; technologia przy budowie I linii pozwala na drążenie 2 m na dobę.

II trasa metra będzie miała 20 stacji: Chrzanów, Lazurowa, Powstańców Śląskich, Wola Park, Księcia Janusza, Moczydło, Płocka, Wolska, Rondo Daszyńskiego, Rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat, Powiśle, Stadion, Dworzec Wileński, Szwedzka, Targówek, Zacisze, Kondratowicza, Rembielińska.

Ponadto władze Warszawy zdecydowały o budowie dodatkowych stacji I linii metra z Ursynowa w kierunku Młocin; będą to pl. Konstytucji i Muranów (pomiędzy Ratuszem a Dworcem Gdańskim).

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)