wp

"Wiadomości" powołują się na ankietę szwedzkiego portalu. Właściciel jest oburzony

Flagowy program informacyjny Telewizji Polskiej przygotował materiał na temat tego, co Szwedzi myślą o polskim rządzie. "Wiadomości" podały, że Szwecja popiera politykę gabinetu Beaty Szydło, jednak nie to jest tutaj największym zaskoczeniem.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Michał Adamczyk prezenter "Wiadomości" TVP
Michał Adamczyk prezenter "Wiadomości" TVP (Youtube.com)

Podstawą do przedstawienia widzom tej tezy były wyniki ankiety przeprowadzonej na jednym z prawicowych portali w Skandynawii.
"W sondzie, którą organizowała jedna ze szwedzkich gazet, solidarność z polskimi władzami wyraziło 97 procent spośród ponad 8 tysięcy głosujących" - stwierdzono w materiale.

Wielu internautów nie kryło oburzenia materiałem. "To jakby wśród pisowców zrobić sondę typu 'czy kochasz Jarosława - Polskę Zbaw'"?
Jak wam będzie pasować do scenariusza, to za chwilę będziecie cytować nawet 'nowosti'. TVP jak wam nie wstyd na takie zejść na takie psy" - napisał Sylwester Morawka.

wp

Głos w tej sprawie zabrał nawet sam właściciel portalu, z którego zaczerpnięto informację. Chang Frick wprost skrytykował to, co zrobiła TVP. Podkreślił, że ankieta nie była sondażem odzwierciedlającym poglądy Szwedów i TVP wyciągnęło z niej mylne wnioski.

Chang Frick przyznał, że na jego portalu dominują treści, w których poglądy są podobne do poglądów polskiego rządu, ale "to nie ma znaczenia" i TVP nie powinno opierać się na tego typu źródłach przy podawaniu tak poważnej tezy. Mężczyzna nazwał takie działanie "leniwym dziennikarstwem".

wp
wp
wp
wp
0
komentarze
Głosuj
Głosuj
0
Ważne
0
Smutne
0
Ciekawe
0
Irytujące
Trwa ładowanie
.
.
.