Zostawiłem telefon w autobusie - co teraz?
Zdarzyło Ci się zapomnieć czegoś z autobusu, metra lub tramwaju? Nie panikuj. Większość rzeczy trafia z powrotem do swoich właścicieli - informuje ZTM
Roztargnienie, zamyślenie, pośpiech… Czasami zdarza się, że coś zapomnimy zabrać z autobusu lub tramwaju. Co wtedy należy zrobić? Na początek uspokoić się i nie panikować! Zagubioną rzecz można odnaleźć - apeluje ZTM.
Często spieszymy się do szkoły, pracy, na ważne spotkanie. W takich sytuacjach bardzo łatwo jest o chwilę zapomnienia i zagubienia bagażu lub innej ważnej rzeczy w autobusie, tramwaju lub metrze. Czy zgubę można jakoś odnaleźć? Przecież codziennie w Warszawie na ulice wyjeżdża ponad 2000 pojazdów komunikacji miejskiej. Przewożą setki tysięcy pasażerów i przemierzają setki kilometrów, kursując na ponad trzystu liniach. Czy w tym wielkim układzie można odnaleźć jeden mały bagaż, telefon, naszyjnik? Można!
* *Gdy tylko zorientowaliśmy się, że coś nam zaginęło należy się uspokoić i nie panikować. Panika, chaotyczne jeżdżenie po mieście i szukanie tego samego autobusu może minąć się z celem, ponieważ dany wóz mógł akurat zjechać do zajezdni lub zmienić linię. Co więc należy zrobić?
Gdy jesteśmy przekonani, że coś nam zniknęło w autobusie, tramwaju , metrze lub pociągu SKM należy zebrać kilka danych o podróży, jaką odbyliśmy. Takimi ważnymi informacjami są: numer linii, kierunek jazdy, przystanki, na których wsiadaliśmy lub wysiadaliśmy oraz godzina odjazdu z podanego przystanku. Bardzo pomocne, jednak niekonieczne, jest też podanie numeru taborowego pojazdu.
Gdy udało się ustalić potrzebne do określenia pojazdu dane (linia, kierunek jazdy, przystanek, godzina odjazdu) należy zadzwonić na Infolinię, pod numer 801-044-484. Numer jest czynny 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu. Po połączeniu z konsultantem i podaniu informacji na temat podróży wskaże on numer do właściwego przewoźnika. W tym miejscu przypominamy, że Zarząd Transportu Miejskiego nie jest właścicielem autobusów, ani tramwajów. ZTM zleca przewozy innym podmiotom. Dlatego należy zadzwonić pod wskazany numer i opisać sytuację. Konsultant zawsze poda numer brygady, czyli kolejnego autobusu wyjeżdżającego z zajezdni na daną linię. Dla pracowników zajezdni lub ekspedycji jest to ważna informacja, ponieważ wtedy wiedzą, z którym konkretnie kierowcą powinni się skontaktować.
Czy jest szansa na znalezienie? Oczywiście! Większość rzeczy trafia z powrotem do swoich właścicieli lub czeka w biurze rzeczy znalezionych, np. prowadzonym wspólnie przez Miejskie Zakłady Autobusowe i Tramwaje Warszawskie. Jednak ważne, aby szybko zgłosić zaginięcie przedmiotu, z którym podróżowaliśmy. Natychmiastowy kontakt z Infolinią i później z właściwym przewoźnikiem daje możliwość sprawdzenia wozu i odnalezienia zguby.
Jeżeli znamy przewoźnika i potrzebujemy tylko numer telefonu to polecamy stronę internetową ZTM www.ztm.waw.pl . W menu „kontakt”, po wybraniu zakładki „rzeczy zagubione” znajdziemy telefony do poszczególnych przewoźników.