Trwa ładowanie...

Zmiany w kursowaniu autobusów na Białołęce

Nie będzie już linii 508, linia 511 zostanie na trasie przez most Grota-Roweckiego do stacji metra Marymont

Zmiany w kursowaniu autobusów na Białołęce
d350kbr
d350kbr

10 września wprowadzone zostaną zmiany w komunikacji autobusowej w zachodniej Białołęce.

Zwiększona zostanie częstotliwość kursowania kilku linii autobusowych. Linia ekspresowa E-4 *będzie kursowała aż dwa razy częściej. Jej częstotliwość wzrośnie z 10 do 5 minut. Częściej będą także kursowały autobusy linii *511. *W godzinach porannego szczytu jej częstotliwość wzrośnie z 6-7 minut do 5. Po południu, zamiast co 10 minut, autobus będzie kursował co 7,5 minuty. Poza szczytem i w święto częstotliwość zwiększy się z 20 na 15 minut. Częściej na przystanki będą podjeżdżały również autobusy linii *509. W godzinach porannego szczytu częstotliwość linii wzrośnie z 6-7 minut na 5. Autobusy umożliwiające zwiększenie częstotliwości tych linii zostaną „odzyskane” z** linii 508, która zostanie zlikwidowana. Pasażerowie korzystający z tej linii będą mogli pojechać autobusami linii **186, które zostaną skierowane na trasę prowadzącą prosto ul. Światowida do pętli Nowodwory, lub częściej kursującą linią 511. Ponadto, na ul. Modlińskiej, dla linii *511 *zostaną uruchomione dodatkowe przystanki
„na żądanie”: Ekspresowa i Płochocińska.

Decyzja o zmianach w tej części Warszawy została podjęta po przeanalizowaniu wyników obserwacji wykorzystania przez pasażerów autobusów po wprowadzeniu zmian związanych z otwarciem mostu Marii Skłodowskiej-Curie oraz po analizie wyników badań ankietowych przeprowadzonych wśród pasażerów linii 508 *i *511.

Okazało się, że linią 508 podróżuje obecnie dwukrotnie mniej pasażerów niż przed oddaniem do użytku nowej przeprawy przez Wisłę. W porannym szczycie liczba podróżnych spadła z 1,7 tys. osób na godzinę do 800 osób. Linia przestała pełnić rolę głównej linii dowozowej do metra. Znaczna część jej pasażerów przesiadła się do linii ekspresowych i linii 101 dowożących do stacji Młociny a także do linii 511. Układ komunikacyjny, w obecnej sytuacji finansowej, musi być jak najbardziej racjonalny. Nie ma więc dalszego uzasadnienia dla utrzymywania linii, której znaczenie w układzie komunikacyjnym tak zmalało, a którą można w prosty sposób zastąpić innymi.

d350kbr

Warto również dodać, że w czasie przeprowadzonych na zlecenie ZTM badań ankietowych okazało się, że zdecydowana większość pasażerów linii 511 jest przeciwna skierowaniu jej przez most Marii Skłodowskiej-Curie do stacji metra Młociny. Przeciwko takiemu rozwiązaniu opowiedziało się 66 proc. pasażerów. Uznali oni, że lepszym rozwiązaniem będzie pozostawienie tej linii na trasie przez most Grota-Roweckiego do stacji metra Marymont. Dlatego też linia 511 stanie się podstawową linią dowozową do metra z całej ul. Modlińskiej.

d350kbr
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d350kbr
Więcej tematów