Zmiana organizacji ruchu na Wisłostradzie
Zmiana związana jest z budową nowego przejścia podziemnego nad rzekę.
We wtorkowy wieczór zmieniono organizację ruchu na Wisłostradzie w rejonie budowanych bulwarów nad Wisłą. Zmiana związana jest z budową nowego przejścia podziemnego nad rzekę.
Nadwiślańskie bulwary zmieniają swoje oblicze - latem zeszłego roku otwarty został wyremontowany odcinek od mostu Śląsko-Dąbrowskiego do ul. Boleść (ok. 1 km), teraz prace prowadzone są na drugim fragmencie promenady - od mostu Świętokrzyskiego do Śląsko-Dąbrowskiego (ok. 1,2 km). Powstanie promenada spacerowa ze ścieżką rowerową, ułożone zostaną kamienie których będzie można przejść nad wodą, umocnione zostanie nabrzeże. Istotną częścią inwestycji jest budowa nowego przejścia podziemnego pod Wisłostradą na wysokości ul. Bednarskiej. Znakomicie ułatwi ono dojście nad rzekę z Powiśla i Krakowskiego Przedmieścia. Przejście budowane jest etapowo co wiąże się z „przekładaniem” jezdni Wybrzeża Kościuszkowskiego tak aby przez cały czas były przejezdne.
Budowa przejścia
Właśnie kończy się budowa sekcji przejścia przy brzegu Wisły. We wtorek ok. godz. 22.00 na wysokości ul. Bednarskiej ruch w kierunku mostu Śląsko-Dąbrowskiego został przełożony na tymczasową jezdnię wybudowaną na nasypie bliżej budowanych bulwarów. Ruch w kierunku mostu Józefa Poniatowskiego będzie odbywał się tak jak dotychczas – tymczasową jezdnią wytyczoną bliżej wylotu ul. Bednarskiej. Taka organizacja ruchu będzie obowiązywała przez tydzień. Na 19 października wykonawca robót zaplanował wprowadzenie kolejnego etapu, w którym również ruch w stronę mostu Józefa Poniatowskiego zostanie przełożony na jezdnię bliżej rzeki. W miejscu wyłączonych jezdni będzie plac budowy, który obejmie cały rejon wylotu ul. Bednarskiej (zamknięte zostaną również chodniki). Taka organizacja ruchu będzie obowiązywała do maja 2017 r.
Prace nad projektem zagospodarowania lewobrzeżnego bulwaru rozpoczęły się od przeprowadzenia konkursu architektonicznego w 2009 r. Złożono w nim 31 prac, a zwycięska koncepcja, wykonana przez grupę RS Architektura, stanowi założenia projektu budowlanego obecnie realizowanej inwestycji. Bulwar kompozycyjnie zaplanowano jako czytelny układ placów i linearnych łączników. Dzięki dodatkowym rozwiązaniom takim jak „Park Żywej Rzeki”, plac „Uniwersytecki” ze sceną czy plaża z pawilonem usługowym możliwa będzie organizacja użytkownikom różnego rodzaju atrakcji całorocznych i sezonowych. Wszystkie elementy nadwiślańskiej promenady zostały zaprojektowane tak by były odporne na okresowe zalewanie w czasie wysokich stanów wód. Obecnie przebudowywany kosztem 65 mln zł odcinek będzie gotowy na lato przyszłego roku.
Informacja
Szczegółowe informacje o zmianach w organizacji ruchu spowodowanych remontami i inwestycjami można znaleźć na stronie Biura Koordynacji Inwestycji i Remontów w Pasie Drogowym pod adresem www.infoulice.um.warszawa.pl , www.facebook.com/infoulice . Tam także można zamówić bezpłatną usługę powiadamiania SMS oraz newsletter o utrudnieniach w ruchu w Warszawie. Natomiast szczegółowe informacje na temat zmian w komunikacji miejskiej znajdują się na stronie www.ztm.waw.pl .