Warszawskie parkingi P+R rosną jak grzyby po deszczu. Ale czy wszystkie są potrzebne?

Mają one stanowić dogodny węzeł przesiadkowy do środków komunikacji miejskiej.

Obraz

Problem w tym, że nie wszystkie cieszą się podobną popularnością wśród stołecznych kierowców. Niektóre parkingi są wręcz oblegane, jak np. Metro Młociny, Metro Wilanowska czy Wawer SKM. Inne jednak świecą pustkami. Wśród najmniej uczęszczanych można wymienić m.in. Metro Stokłosy, Połczyńską oraz Anin SKM. Z czego wynika taki stan rzeczy? Urzędnicy nie potrafią jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Zapewniają jednak, że wnikliwie obserwują sytuację i wyciągają wnioski pod kątem planowanych, dalszych lokalizacji dla P+R.

- Stale monitorujemy wykorzystanie poszczególnych parkingów P+R, a informacje na ten temat publikujemy cyklicznie na naszej stronie internetowej. To jasne, że nie wszystkie będą wykorzystane z maksymalnym zapełnieniem o każdej porze dnia - przekonuje WawaLove.pl Magdalena Potocka z zespołu prasowego Zarządu Transportu Miejskiego.

Decyzja w sprawie budowy konkretnego parkingu wiąże się ze średnim wydatkiem w wysokości około 10 mln zł. Stąd wielu kierowców zachodzi w głowę, dlaczego niektóre powstają w zupełnie nieprzydatnych dla nich miejscach. Wskazują na fakt, iż P+R powinny być raczej rozlokowane z dala od centrum miasta, ponieważ tylko wtedy opłaca się z nich korzystać. Eksperci wymieniają szereg innych, potencjalnych powodów braku zainteresowania poszczególnymi parkingami.

- Trudno wskazać jednoznaczną przyczynę takiego stanu rzeczy, ale wśród prawdopodobnych można wymienić: lokalizację, dojazd do konkretnego parkingu albo możliwości w zakresie dalszej przesiadki - mówi WawaLove.pl dr Michał Beim, ekspert ds. transportu publicznego z Instytutu Sobieskiego - Nie zapominajmy również, że istnieje też tzw. efekt psychologiczny. Kierowca widząc szeroką arterię, która rozpoczyna się tuż za konkretnym parkingiem może w ostatniej chwili zrezygnować z danego P+R - dodaje Beim.

Zarząd Transportu Miejskiego planuje uruchomienie specjalnej kampanii promocyjnej, skierowanej do mieszkańców podwarszawskich miejscowości. Ma ona zwiększyć ich wiedzę , z zakresu oferty komunikacji publicznej w Warszawie. Co za tym idzie, zachęcić również do korzystania z dotychczas nieuczęszczanych parkingów P+R. Zdaniem urzędników, w przyszłości mają się one zapełniać w większym stopniu.

Obraz
Wybrane dla Ciebie
Noblistka wychwala Trumpa. "Wenezuelczycy są mu wdzięczni"
Noblistka wychwala Trumpa. "Wenezuelczycy są mu wdzięczni"
Hamas przekazał trumnę z ciałem kolejnego zakładnika. Co z resztą?
Hamas przekazał trumnę z ciałem kolejnego zakładnika. Co z resztą?
33-latek z Luizjany aresztowany. Miał brać udział w ataku Hamasu
33-latek z Luizjany aresztowany. Miał brać udział w ataku Hamasu
Axios o spotkaniu Trump-Zełenski. "Nikt nie krzyczał, ale było ciężko"
Axios o spotkaniu Trump-Zełenski. "Nikt nie krzyczał, ale było ciężko"
Prognoza IMGW na zimę. Czeka nas "zima stulecia"?
Prognoza IMGW na zimę. Czeka nas "zima stulecia"?
Alkohol na stacjach benzynowych? "Kupuje go tam 70 proc. uzależnionych"
Alkohol na stacjach benzynowych? "Kupuje go tam 70 proc. uzależnionych"
Zniknął obraz Picassa. Zaginął podczas transportu
Zniknął obraz Picassa. Zaginął podczas transportu
Rostów nad Donem: 15 ukraińskich jeńców skazanych na kolonię karną
Rostów nad Donem: 15 ukraińskich jeńców skazanych na kolonię karną
Tylko Zełenski wyszedł do dziennikarzy. Oto co napisał Trump
Tylko Zełenski wyszedł do dziennikarzy. Oto co napisał Trump
"Bolesne punkty" Rosji. Zełenski przybył do USA z mapami
"Bolesne punkty" Rosji. Zełenski przybył do USA z mapami
Wyniki Lotto 17.10.2025 – losowania Eurojackpot, Multi Multi, Ekstra Pensja, Kaskada, Mini Lotto
Wyniki Lotto 17.10.2025 – losowania Eurojackpot, Multi Multi, Ekstra Pensja, Kaskada, Mini Lotto
Po rozmowach Trumpa z Zełenskim w Białym Domu. Kijów bez broni z USA
Po rozmowach Trumpa z Zełenskim w Białym Domu. Kijów bez broni z USA