Trwa ładowanie...

Warszawskie parkingi P+R rosną jak grzyby po deszczu. Ale czy wszystkie są potrzebne?

Mają one stanowić dogodny węzeł przesiadkowy do środków komunikacji miejskiej.

Warszawskie parkingi P+R rosną jak grzyby po deszczu. Ale czy wszystkie są potrzebne?
d1kl3fo
d1kl3fo

Problem w tym, że nie wszystkie cieszą się podobną popularnością wśród stołecznych kierowców. Niektóre parkingi są wręcz oblegane, jak np. Metro Młociny, Metro Wilanowska czy Wawer SKM. Inne jednak świecą pustkami. Wśród najmniej uczęszczanych można wymienić m.in. Metro Stokłosy, Połczyńską oraz Anin SKM. Z czego wynika taki stan rzeczy? Urzędnicy nie potrafią jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Zapewniają jednak, że wnikliwie obserwują sytuację i wyciągają wnioski pod kątem planowanych, dalszych lokalizacji dla P+R.

- Stale monitorujemy wykorzystanie poszczególnych parkingów P+R, a informacje na ten temat publikujemy cyklicznie na naszej stronie internetowej. To jasne, że nie wszystkie będą wykorzystane z maksymalnym zapełnieniem o każdej porze dnia - przekonuje WawaLove.pl Magdalena Potocka z zespołu prasowego Zarządu Transportu Miejskiego.

Decyzja w sprawie budowy konkretnego parkingu wiąże się ze średnim wydatkiem w wysokości około 10 mln zł. Stąd wielu kierowców zachodzi w głowę, dlaczego niektóre powstają w zupełnie nieprzydatnych dla nich miejscach. Wskazują na fakt, iż P+R powinny być raczej rozlokowane z dala od centrum miasta, ponieważ tylko wtedy opłaca się z nich korzystać. Eksperci wymieniają szereg innych, potencjalnych powodów braku zainteresowania poszczególnymi parkingami.

- Trudno wskazać jednoznaczną przyczynę takiego stanu rzeczy, ale wśród prawdopodobnych można wymienić: lokalizację, dojazd do konkretnego parkingu albo możliwości w zakresie dalszej przesiadki - mówi WawaLove.pl dr Michał Beim, ekspert ds. transportu publicznego z Instytutu Sobieskiego - Nie zapominajmy również, że istnieje też tzw. efekt psychologiczny. Kierowca widząc szeroką arterię, która rozpoczyna się tuż za konkretnym parkingiem może w ostatniej chwili zrezygnować z danego P+R - dodaje Beim.

d1kl3fo

Zarząd Transportu Miejskiego planuje uruchomienie specjalnej kampanii promocyjnej, skierowanej do mieszkańców podwarszawskich miejscowości. Ma ona zwiększyć ich wiedzę , z zakresu oferty komunikacji publicznej w Warszawie. Co za tym idzie, zachęcić również do korzystania z dotychczas nieuczęszczanych parkingów P+R. Zdaniem urzędników, w przyszłości mają się one zapełniać w większym stopniu.

d1kl3fo
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1kl3fo
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj