Warszawa. Trwa budowa POW. Prace powinny zakończyć się już w czerwcu
GDDKiA zapewnia, że nie ma opóźnień na budowie ursynowskiego odcinka Południowej Obwodnicy Warszawy. Obecnie w tunelu i jego sąsiedztwie prowadzone są prace wykończeniowe, które powinny zakończyć się w czerwcu.
- Szacujemy, że wszystkie roboty zakończą się jeszcze w czerwcu – powiedziała rzeczniczka warszawskiego oddziału GDDKiA Małgorzata Tarnowska, dodając, że prace na budowie ursynowskiego odcinka zmierzają już ku końcowi.
Warszawa. Nie podano dokładnej daty
Jednak na ten moment nie jest jeszcze wiadomo, kiedy kierowcy będą mogli pojechać nowym tunelem pod Ursynowem. Kiedy roboty zakończą się, wówczas przeprowadzone zostaną niezbędne testy i odbiory. Dopiero po wykonaniu potrzebnych badań Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego wyda decyzję o pozwoleniu na użytkowanie. Data nie jest jeszcze znana.
- Uzyskanie tej decyzji jest uzależnione od wielu instytucji, które biorą udział w procesie odbiorowym, dlatego też trudno jest wskazać termin. Należy podkreślić, że jest to skomplikowany obiekt oraz pierwszy takiej długości tunel drogowy realizowany w ciągu drogi ekspresowej – wskazała Tarnowska.
Aktualnie w trwają prace związane z instalacją systemów bezpieczeństwa. Ponadto wykonywane są podwaliny i montowane okładziny na ścianach tunelu.
Domy z prefabrykatów. Są trwałe i bezpieczne? Co z odpornością na żywioły?
Jak przekazała rzeczniczka "trwa zbrojenie, szalowanie i betonowanie obramowań przejść awaryjnych, montaż drzwi wewnętrznych w przejściach awaryjnych, montaż klap oddymiających i nawiewnych".
- Na wlotach do tunelu, po obu jego stronach montowane są panele ekranów akustycznych a od strony zachodniej wykonywana jest nawierzchnia betonowa na poszerzeniach – wyliczyła Tarnowska.
Na zewnątrz betonowe nawierzchnie zabezpieczane są przed korozją. W okolicy trwa także sadzenie roślin.
Przypomnijmy, że kierowcy mogą korzystać z ponad 15 kilometrów Południowej Obwodnicy Warszawy między węzłami Warszawa-Wilanów a Lubelska wraz z nowym mostem na Wiśle od 22 grudnia.
Łączny koszt budowy trzech odcinków S2, stanowiących fragment Południowej Obwodnicy Warszawy, to ok. 4,6 mld zł, z czego blisko 1,7 mld zł to wysokość dofinansowania z Unii Europejskiej w ramach programu operacyjnego infrastruktura i środowisko.