Warszawa. Sfinalizowano umowę ws. sprzedaży MPT. "Nie pogorszą się warunki pracy"
W środę MZA poinformowało, że sfinalizowało umowę sprzedaży firmie iTaxi wybranych składników majątkowych Wydziału Przewozów Taksówkowych, czyli MPT. Zgodnie z deklaracjami, umowa gwarantuje niepogorszenie warunków dla taksówkarzy.
MZA podkreśliło, że "umowa gwarantuje wszystkim kierowcom taksówek warunki zatrudnienia nie gorsze niż dotychczasowe". - Znak towarowy MPT zostaje w mieście. MZA udzieliło iTaxi.pl dwuletniej licencji na korzystanie ze znaku - dodało.
- Przypominamy, że transakcja nie obejmuje pracowników dawnego Miejskiego Przedsiębiorstwa Taksówkowego zatrudnionych obecnie w Wydziale Taksówkowym MZA. Ich kompetencje zostaną wykorzystane w Spółce - zaznaczono w środowym komunikacie.
Członek Zarządu iTaxi Andrzej Padziński mówił w końcu sierpnia o zasadach włączenia kierowców MPT do iTaxi. "Kierowcy MPT, którzy zdecydują się na przejście do iTaxi (wymagana jest zgoda każdego kierowcy na skuteczność cesji) będą mieć utrzymane zasady współpracy (abonament i prowizja za kurs) w ramach systemów obsługi zleceń i obsługi pasażerów MPT" - informował Padziński.
Reforma sądownictwa i polityka klimatyczna. Patryk Jaki o priorytetach Solidarnej Polski
- Jedyną różnicą dla kierowców będzie to, że formalnie systemy te będą funkcjonowały w strukturach spółki iTaxi. Pozostałe warunki i zasady dla kierowców MPT się nie zmieniają - wskazał.
Wskazał, że chętni kierowcy MPT będą mogli rozszerzyć współpracę z iTaxi podpisując dodatkową umowę na obsługę pasażerów i kursów w aplikacji iTaxi. - Będą też obsługiwać pasażerów pod połączonymi barwami MPT – iTaxi. Planowane jest podwójne oznaczenie pojazdów, tak jak to funkcjonuje w Krakowie (Barbakan-iTaxi) oraz Wrocławiu (Wicar-iTaxi) - podawał.
- Klienci zamawiający kursy w systemach przejętych od MZA, będą obsługiwani przez dotychczasowych kierowców MPT, natomiast klienci zamawiający kursy w systemach iTaxi będą obsługiwani przez wszystkich kierowców korzystających z aplikacji iTaxi - co może być zachętą dla kierowców MPT do rozszerzenia zakresu współpracy z iTaxi. W długiej perspektywie planowana jest integracja obu systemów - dodawał.
Przeciw temu przejęciu protestowali związkowcy z MPT. Wskazywali, że obawiają się, iż nie będą mieli zleceń zostając w barwach MPT po przejęciu przez iTaxi. - Nie podjęto żadnych prób w związku z naprawą i polepszeniem sytuacji związanej z taborem samochodowym marki MPT, na dzień dzisiejszy firma iTaxi, należy nadmienić, że jest to firma z obcym kapitałem, stała się jedynym i kluczowym kontrahentem w związku z dzierżawą oddziału przewozów MPT - pisali w sierpniu po zawarciu umowy przedwstępnej między MZA i iTaxi.