RegionalneWarszawaWarszawa. Radość dla pieszych, podróżnych i rowerzystów. Rondo Dmowskiego czeka metamorfoza

Warszawa. Radość dla pieszych, podróżnych i rowerzystów. Rondo Dmowskiego czeka metamorfoza

Nowe przejścia dla pieszych, przejazdy rowerowe, sprawna sygnalizacja i wydłużone przystanki tramwajowe - takie udogodnienia mają zostać wprowadzone wkrótce na jednym z ważniejszych stołecznych węzłów komunikacyjnych w centrum. Jeszcze w tym roku ruszyć mają prace. Wiadomo też, że zmiany kosztować będą niemal 15 milionów złotych.

Warszawa. Rondo Dmowskiego czekają zmiany. Ucieszą się piesi i rowerzyści oraz pasażerowie komunikacji zbiorowej
Warszawa. Rondo Dmowskiego czekają zmiany. Ucieszą się piesi i rowerzyści oraz pasażerowie komunikacji zbiorowej
Źródło zdjęć: © Urząd Miasta st. Warszawa

18.03.2021 20:59

Prace projektowe zakładają, że przejście podziemne pozostanie, nic też nie zagraża punktom handlowym, bardzo przydatnym wszystkim przechodniom, przemieszczającym się do przystanków tramwajowych, do stacji metra i kolei, do centrum, pasaży handlowych i do Pałacu Kultury.

Jednak najważniejsze, że do wielu z tych punktów dotrzeć będzie można inną drogą, naziemną. Wokół rond powstaną cztery przejścia dla pieszych. Będą to szerokie trasy, z tzw. azylami etapowymi dla pieszych. Powstaną również ścieżki rowerowe. Odcinki trasy rowerowej wzdłuż ul. Marszałkowskiej zostaną połączone, a wytyczona wzdłuż ul. Nowogrodzkiej trasa rowerowa może być alternatywą dla przejazdu Al. Jerozolimskimi. Co ważne, w okolicach ustawionych będzie wiele nowych stojaków rowerowych.

Warszawa. Radość dla pieszych, podróżnych i rowerzystów. Rondo Dmowskiego czeka metamorfoza

Warszawa. Plan nowej odsłony ważnego węzła w miejskiej arterii. Rondo Dmowskiego czeka zmiana
Warszawa. Plan nowej odsłony ważnego węzła w miejskiej arterii. Rondo Dmowskiego czeka zmiana© UM Warszawa

Rowerzystów ucieszy to, że nie trzeba będzie już przemieszczać się z rowerem po schodach, korzystając z niewygodnych szyn. Osoby na wózkach i matki z dziećmi mogą teraz skorzystać z windy, ale z rowerem trudno się do niej zapakować. Udrożnienie trasy na powierzchni zmieni perspektywę ulic i odda pieszym kawałek miasta, zawładnięty zupełnie przez zmotoryzowanych.

Przystanki będą miały po zmianach długość ponad 66 metrów. Będą więc tak zwanymi przystankami wiedeńskimi, na których do dwóch pojazdów równocześnie będą mogli wsiadać i wysiadać z nich podróżni. Aby łatwiej było te czynności wykonać, powstaną podwyższenia na peronach.

Zobacz także
Komentarze (0)