Trwa ładowanie...

Warszawa. Nowy projekt Muzeum Powstania Warszawskiego. Głos mają potomkowie powstańców

Zbliża się 77. rocznica Powstania Warszawskiego. Z tej okazji Muzeum Powstania Warszawskiego przygotowało projekt "Korzenie Pamięci", w którym udział wzięli potomkowie powstańców.

Warszawa. Muzeum Powstania Warszawskiego przygotowało nowy projekt Warszawa. Muzeum Powstania Warszawskiego przygotowało nowy projekt Źródło: East News
d1rcbzw
d1rcbzw

Na ulicach Warszawy pojawiły się plakaty, będące elementami kampanii. Na czerwonym tle znajdują się czarne zarysy postaci pokryte czarno-białymi fotografiami. To potomkowie powstańców, którzy zgodzili się na wykorzystanie wizerunków. Przeprowadzono z nimi wywiady, które będą dostępne na stronie Muzeum Powstania Warszawskiego oraz na kanale youtube.

- Zapraszamy potomków Powstańców Warszawskich do wzięcia udziału w inicjatywie, która sprawi, że pamięć o Powstańcach Warszawskich stanie się prawdziwie żywa - podkreślono w komunikacie Muzeum Powstania Warszawskiego.

Do udziału w kampanii namawia dyrektor Muzeum Powstania Warszawskiego Jan Ołdakowski, który także jest potomkiem powstańców warszawskich. - Wsłuchujmy się w nich i uaktualniajmy te wartości. Chcemy pokazać, że te wartości pokolenia powstańców nie są przydatne tylko w czasie ekstremalnym, w czasie wojny, ale są też przydatne nie tylko w czasie pokoju, ale również w czasie ciężkim, jakim był czas pandemii - podkreślił.

Unijne środki dla Polski opóźnione? Wiceminister Buda tłumaczy: to pokłosie tego, co działo się w Senacie

- Chcieliśmy na przykładzie potomków powstańców zbudować taką figurę, że właściwie to wszyscy jesteśmy, w jakimś sensie, potomkami powstańców warszawskich. Te wartości, które rodziny powstańców mogły na co dzień czerpać, bo mieli tych powstańców obecnych w życiu to one są przenoszone w ten sposób dla innych - powiedział Ołdakowski.

d1rcbzw

Muzeum zaczęło od specjalnej ankiety członka rodziny Powstańca Warszawskiego, która jest dostępna na stronie www.1944.pl. Później dochodziły wywiady, przeprowadzane przez zaprzyjaźnionych dziennikarzy. - Rozmowy z dziećmi czy wnukami powstańców były totalnie zaskakujące. Było w nich mnóstwo emocji, nawet nas zaskoczył ten ładunek emocjonalny. Rozmowy z nimi stały się naczelnym przesłaniem tegorocznej kampanii obchodów Powstania Warszawskiego - zaznaczył dyrektor. - Hasło przewodnie tej kampanii "To od nas zależy, czy było warto!" pochodzi właśnie z jednego z wywiadów - dodał.

Potomkami powstańców, którzy jako pierwsi przyłączyli się do kampanii są m.in. wnuczka uczestniczki Powstania Warszawskiego sanitariuszki Janiny Kaiper z domu Sienkiewicz, Aleksandra Kaiper-Miszułowicz i wnuk Powstańca Ignacego Łyskanowskiego ps. Skiba Szymon Majewski.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d1rcbzw
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1rcbzw
Więcej tematów