Warszawa najlepsza w medialnym rankingu uczelni
Stołeczne uczelnie wygrywają we wszystkich kategoriach
Dbałość o wizerunek stała się w obecnych czasach dla uczelni jednym z priorytetów. Systematycznie spadająca liczba kandydatów na studia, związana z nadciągającym niżem demograficznym powoduje, że tylko szkoły uważane za najbardziej wartościowe, są w stanie przyciągać studentów i utrzymywać wysoki poziom kształcenia. Agencja informacyjna „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” zbadała, które uczelnie publiczne kładą największy nacisk na komunikację i cieszą się dzięki temu najlepszą renomą. Analiza została przeprowadzona w czterech typach uczelni wyższych, we wszystkich kategoriach zwyciężyły uczelnie warszawskie.
Wśród uniwersytetów klasycznych zdecydowanie najbardziej medialną szkołą w Polsce jest Uniwersytet Warszawski. W minionym roku akademickim (od 1 października 2011 do 30 września 2012) pojawiło się na jego temat ponad 44 tys. publikacji. W poprzednim rankingu przygotowanym przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” w marcu, UW również zajmował pierwszą pozycję, ale zanotował wówczas niecałe 34 tys. publikacji.
Najczęściej występującą w mediach nazwą uczelni technicznej jest zaś Politechnika Warszawska. W ciągu ubiegłego roku akademickiego (1 października 2011 – 30 września 2012) pojawiło się na jej temat aż 34 tys. publikacji w prasie, internecie oraz stacjach radiowych i telewizyjnych. Za nią znalazła się krakowska Akademia Górniczo-Hutnicza z wynikiem 19 tys. tekstów, a podium uzupełniła Politechnika Wrocławska (14 tys.).
Szkoła Główna Handlowa jest z kolei decydowanie najbardziej medialną uczelnią ekonomiczną w naszym kraju. Liczba informacji na jej temat jest kilkukrotnie większa niż o innych publicznych szkołach wyższych tego typu. Drugie miejsce zajął Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, a trzecie Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie.
Uczelnie przyrodnicze wciąż pozostają w cieniu nie tylko uniwersytetów, ale też szkół ekonomicznych i technicznych. Nie oznacza to jednak, że pisze się o nich mało. Z badania wynika, że w ciągu minionego roku akademickiego pojawiło się na ich temat prawie 18 tys. tekstów. Najwięcej dotyczyło warszawskiego SGGW, które również zdeklasowało konkurencję.
Zobaczcie wykresy przygotowane przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” . Widać tam dokładnie, jak dobrze uczelnie warszawskie wypadły w tym zestawieniu.