RegionalneWarszawaWarszawa. Nadchodzi rewolucja drogowa na Muranowie

Warszawa. Nadchodzi rewolucja drogowa na Muranowie

Pojawi się m.in. rondo przy Karmelickiej i pasy rowerowe na Anielewicza. Wiemy jakich zmian mogą spodziewać się mieszkańcy Muranowa.

Warszawa. Nadchodzi rewolucja drogowa na Muranowie

20.06.2020 09:20

Zarząd Dróg Miejskich poinformował o ogłoszeniu przetargu na wprowadzenie zmian w organizacji ruchu przy ulicy Anielewicza na odcinku od ulicy Okopowej do ulicy Karmelickiej. Jednym z elementów przetargu jest nowe rondo – ma ono powstać u zbiegu z ostatnią z ulic.

Obecnie tarcza skrzyżowania ulicy Anielewicza z ulicą Karmelicką jest bardzo rozległa – ma ponad 22 metry średnicy. Taki układ ulic zachęca kierowców do szybkiej jazdy w tej okolicy, co zauważają mieszkańcy Muranowa.

Warszawa. Bezpieczeństwo przede wszystkim

Ruch w rejonie pobliskiej Szkoły Podstawowej nr 210 został już wcześniej zmniejszony za pomocą progów zwalniających. Obwiązuje tam również ograniczenie prędkości do 30 km/h. Drogowcy zapowiadają, że nadszedł czas na kolejne zmiany mające na celu zwiększenie bezpieczeństwa na ulicach Muranowa.

Zobacz także: "Nowe przepisy ws. koronawirusa. Można jeździć na rowerze, na motocyklu raczej nie"

"Skrzyżowanie zostanie zamienione na rondo a pasy ruchu zwężone, przy zachowaniu dotychczasowego jednopasmowego przekroju obydwu ulic. Infrastruktura wymusi wolniejszą i ostrożniejszą jazdę. Kierowcy będą mieli też zapewnioną lepszą widoczność, a piesi będą lepiej chronieni — promienie łuków zostaną zmniejszone poprzez częściową zabudowę narożników" – informuje Zarząd Dróg Miejskich.

Coś dla miłośników dwóch kółek

Dodatkowo na obwodzie ronda powstanie jednokierunkowa droga dla rowerów.

"Wydzielona trasa na rondzie połączy się z jezdnią dzięki pasom rowerowym, których wyznaczenie jest planowane na jezdni ul. Anielewicza" – wyjaśnia ZDM.

Jednokierunkowe pasy ruchu dla rowerzystów będą znajdowały się na odcinku Okopowa-Karmelicka.
Jak zapewniają drogowcy, szerokość jezdni ulicy Anielewicza pozwala na tego typu rozwiązania przy jednoczesnym zachowaniu dotychczasowego układu jezdni oraz podobnej liczby miejsc parkingowych. Jezdnia po modernizacji pozostanie jednopasmowa, będą tam dodatkowe pasy do skrętu wyznaczone w rejonie skrzyżowań. Nowa droga rowerowa będzie powiązana ze wszystkimi istniejącymi już w tym rejonie, drogami dla miłośników dwóch kółek – czyli wzdłuż ulicy Okopowej, Esperanto, al. Jana Pawła II oraz na skwerze Brandta.

Planowany koniec prac to listopad tego roku.

Nadchodzące zmiany przy ulicy Karmelickiej i Anielewicza to tylko część prac mająca na celu poprawę bezpieczeństwa na stołecznych ulicach. W tym roku został rozstrzygnięty już przetarg na zaprojektowanie rond na skrzyżowaniach Krasińskiego i Przasnyska, Powązkowskiej z Obrońców Tobruku, Augustówki i Zawodzie oraz ulicy Smoczej z ulicą Stawki.

Masz news, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Źródło artykułu:wawalove.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)