Trwa ładowanie...
swps
Luiza Poreda
20-11-2013 11:27

Warszawa jest nowoczesna, odpowiedzialna i pomysłowa

Do tego godna zaufania i odnosząca sukcesy. Tak nasze miasto postrzegają mieszkańcy, a także przyjezdni i turyści

Warszawa jest nowoczesna, odpowiedzialna i pomysłowa
d1e49px
d1e49px

We wtorek odbyło się spotkanie w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej ,którego tematem była Warszawa. Studenci zaprezentowali wyniki badań które dotyczyły emocji, jakie budzi stolica, jaką ma osobowość, jakie są skojarzenia do miasta u studentów, u ludzi biznesu, a przede wszystkim – co z tego wynika dla budowania silnej i rozpoznawalnej marki Warszawy. Czego dowiedzieliśmy się z tych badań?

Symbolem Warszawy są Łazienki i PKiN

Wedle wyników badań przeprowadzonych przez studentów SWPSu symbol Warszawy stanowią Łazienki Królewskie oraz Pałac Kultury i Nauki , jednak tylko te pierwsze kojarzą się pozytywnie.

Co ciekawe, elementami najmniej związanymi z Warszawą okazały się Fryderyk Chopin i pijalnia czekolady Wedel. Przeprowadzone przez studentki SWPS badania pokazują, że w przypadku promocji Warszawy jest jeszcze wiele do zrobienia. – Submarki Wedel i Fryderyk Chopin stanowią ważne elementy Warszawy, ale ze względu na ich słaby związek ze stolicą są niewykorzystanym potencjałem marketingowym - mówią autorki badań.

d1e49px

Jaką osobowość ma Warszawa?

Przeprowadzone przez SWPS badania pokazują, że warszawiacy bardziej pozytywnie oceniają Warszawę oraz deklarują większą chęć przebywania w stolicy niż mieszkańcy innych miast. – Jednak niekoniecznie chcemy przebywać w stolicy z tych samych względów, za które ją lubimy. Chęć przebywania jest związana z fascynacją, natomiast fakt, że lubimy Warszawę wypływa z zachwytu miastem – tłumaczy jedna ze studentek, Ewa Pekról.

Zarówno warszawiacy, jak i mieszkańcy innych miast podobnie ocenili cechy osobowości, więc można przypuszczać, iż stolica ma spójny wizerunek osobowościowy. Najczęśniej wymieniane cechy kojarzące się ze stolicą to ekscytacja, szczerość i kompetencja. Warszawa postrzegana jest jako śmiała, nowoczesna, pomysłowa, mocno stąpająca po ziemi i uczciwa, a także godna zaufania, odnosząca sukcesy, odpowiedzialna i inteligentna. Znacznie rzadziej miasto opisywano jako urocze, pretensjonalne czy silne.

Czy Warszawa jest kobietą? Przeprowadzona analiza wykazała, że nasze miasto nie ma w oczach ludzi konkretnej płci.

d1e49px

Projekt został zrealizowany w ramach pracy badawczej SWPS we współpracy z Urzędem Miasta Stołecznego Warszawy.

d1e49px
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1e49px
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj