Warszawa. Czerwona błyskawica na opłatkach i bombkach. Odważne pomysły stołecznych firm
Czerwona błyskawica, symbol Strajku Kobiet jest wykorzystywana na różne sposoby, również przez przedsiębiorców i producentów. Tym razem została użyta w kontekście religijnym, co budzi sprzeciw jednych i podziw innych. Symbol błyskawicy pojawi się na opłatkach sprzedawanych w warszawskiej klubokawiarni oraz na bombkach z jedynej w stolicy fabryki bombek.
11.12.2020 | aktual.: 02.03.2022 19:57
Wigilijne opłatki z emblematem Strajku Kobiet sprzedaje jedna z najpopularniejszych warszawskich klubokawiarni, Cafe Kulturalna. Cały dochód ze sprzedaży opłatków przeznaczony będzie na wsparcie Ogólnopolskiego Strajku Kobiet.
- Od lat nie uczestniczę w życiu religijnym Kościoła katolickiego, ale opłatek, choinka i wigilijna kolacja są według mnie kulturowym dziedzictwem, z którego czerpią też osoby niewierzące czy innych wyznań - mówi Agnieszka Łabuszewska, właścicielka Cafe Kulturalna, cytowana przez "Gazetę Stołeczną".
Pozycja figuruje w menu klubokawiarni jako "Świecki opłatek z błyskawicą". Jego cena to 10 zł.
- Świecki opłatek z błyskawicą do dzielenia się z dobrymi intencjami. Skrobia ziemniaczana, woda, oliwa z oliwek. Bezglutenowy. Dochód ze sprzedaży w całości przekazany zostanie Ogólnopolskiemu Strajkowi Kobiet - czytamy w opisie.
Opłatki mają być dostępne w specjalnie przygotowanych świątecznych zestawach, a także jako oddzielny produkt.
Zdjęcia projektu zamieścił na swoim Instagramie pisarz Zygmunt Miłoszewski. Pomysł spotkał się z falą różnych komentarzy internautów, od ostrej krytyki do gorącej sympatii.
Warszawa. Bombki ze słynnej fabryki
Ręcznie robione bombki z symbolem błyskawicy pojawiły się również w ofercie jedynej w Warszawie fabryki bombek. Symbol czerwonej błyskawicy umieszczony jest na czarnym tle bombki, co nawiązuje do takiej samej kolorystyki plakatów z błyskawicą.
Fabryka Bombek Fogiel powstała w roku 1948 na warszawskim Grochowie. Jest rodzinną firmą produkującą wykonywane ręcznie ozdoby choinkowe, eksportowane na cały świat. Głównymi odbiorcami produktów są Stany Zjednoczone, Wielka Brytania, Niemcy i Szwajcaria. Od listopada 2014 roku firma organizuje również pokazy produkcji bombek dla dzieci.