Warszawa. 44 ofiary wypadków drogowych. Stolica z nową kampanią dla kierowców
Stołeczny ratusz poinformował o najnowszej akcji promującej poprawę bezpieczeństwa na drogach. Ruszyła nowa kompania.
Ze statystyk przekazanych przez warszawski Urząd Miasta wynika, że w ubiegłym roku na drogach doszło do 664 wypadków, w których zginęły w sumie 44 osoby.
Dane te są najwyższe od wielu lat, co może przerażać. W ostatnim czasie liczba ofiar sukcesywnie spadała. Jak podaje ratusz, jeszcze w 2013 roku śmierć w wypadkach poniosły aż 74 osoby. Od tego czasu tragiczną statystykę nieustannie udawało się zmniejszać. W 2019 roku wypadków śmiertelnych było już 35. Jednak w minionym roku po raz pierwszy od 7 lat ten pozytywny trend został zatrzymany.
- Ze względu na trwającą pandemię w minionym roku zauważalnie spadło natężenie ruchu na stołecznych ulicach. Tym bardziej alarmujące jest, że po raz pierwszy od lat wzrosła liczba osób, które poniosły śmierć w wypadkach drogowych. Warszawa nie pozostaje obojętna. Poprawa bezpieczeństwa to główny priorytet przy wszystkich inwestycjach drogowych. Wiele zależy jednak od samych uczestników ruchu. Dlatego wraz z początkiem marca inaugurujemy nową kampanię społeczną – przekazał Michał Olszewski, wiceprezydent Warszawy.
Warszawa. 44 ofiary śmiertelne wypadków. Miasto pyta "czy to dużo?"
"44 osoby już nigdy nie spełnią swoich marzeń, już nigdy nie wrócą do domu, już nigdy nie zobaczą swoich bliskich. W ramach najnowszej kampanii pytamy retorycznie "Czy to dużo?""– podaje stołeczny ratusz i informuje o nowej kampanii dla kierowców.
- Wraz z początkiem marca rozpoczynamy kilkutygodniową akcję pod nazwą "Śmierć to nie statystyka". Skierowana jest w pierwszej kolejności do kierowców samochodów jako do najliczniejszej grupy użytkowników pojazdów na stołecznych drogach oraz jednocześnie głównych sprawców wypadków. Kampania prezentowana jest na kilkudziesięciu autobusach miejskich. To bardzo dobry nośnik informacji pozwalający na skuteczne dotarcie do wybranej grupy docelowej – poinformowała rzeczniczka ratusza Karolina Gałecka.
Cel kampanii to skłonienie do refleksji oraz próba zmiany sposobu dyskusji na temat bezpieczeństwa ruchu drogowego.
- Wśród opinii publicznej daje się zauważyć niebezpieczny trend bagatelizowania wypadków oraz przedkładania szybkości i wygody jazdy nad bezpieczeństwo – dodała Gałecka.
Ratusz przypomina, że każda śmierć na to ogromna indywidualna tragedia, której nie można umniejszać.