Umowa na przebudowę trasy AK i Mostu Grota podpisana
Przebudowy dokona czeska firma Metrostav. Koszt - prawie 800 mln zł
Wykonawca będzie miał 27 miesięcy na realizację inwestycji, a więc powinien zakończyć prace do października 2015 r. - poinformowała rzeczniczka mazowieckiej Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) Małgorzata Tarnowska. Roboty nie ruszą jednak od razu, ponieważ wykonawca ma 120 dni na prace nad projektem przebudowy.
W czasie przebudowy mostu Grota kierowcy będą nim jeździć - wykonawca ma zapewnić przejazd dwoma pasami ruchu w każdym kierunku.
W ramach tej inwestycji 5-kilometrowy odcinek trasy AK zostanie dostosowany do wymogów trasy ekspresowej. Przebudowane zostaną węzły: Powązkowska, Wisłostrada i Modlińska. Wybudowane będą chodniki, ciągi pieszo-rowerowe i ekrany akustyczne. Most Grota zostanie poszerzony - będzie miał dwa razy po dwa pasy dla ruchu tranzytowego i pasy dla ruchu lokalnego.
W planach jest również przebudowa kanalizacji i odwodnienia trasy AK. To ma zmniejszyć ryzyko zalania ulicy, do jakiego doszło na początku czerwca.
Kierowcy mogą już korzystać z sąsiednich odcinków S8: od Konotopy do węzła Prymasa Tysiąclecia na zachodzie i od Modlińskiej do Marek na wschodzie. Fragment trasy AK i most są więc niejako "przerwą" między dwoma odcinkami drogi ekspresowej, łączącej północne dzielnice Warszawy z autostradą A2.
W marcu tego roku Dyrekcja wybrała na wykonawcę inwestycji konsorcjum Astaldi i Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów. Astaldi chciało dostosować trasę AK wraz z mostem Grota do parametrów drogi ekspresowej S8 za ok. 544 mln zł, czyli za kwotę o prawie połowę niższą od przygotowanego przez drogowców kosztorysu. GDDKiA na realizację tego zadania przeznaczyła prawie 933 mln zł. Po orzeczeniu Krajowej Izby Odwoławczej, która uznała, że oferta ta jest rażąco niska, GDDKiA ponownie dokonała oceny i wyłoniła ofertę firmy Metrostav.