RegionalneWarszawaTeraz za bilety w autobusach możesz zapłacić BLIKIEM

Teraz za bilety w autobusach możesz zapłacić BLIKIEM

System płatności mobilnych oferowany przez Polski Standard Płatności, operatora BLIKA, będzie wdrażany sukcesywnie we wszystkich urządzeniach.

Teraz za bilety w autobusach możesz zapłacić BLIKIEM
Karol Lewandowski

Od 8 sierpnia w zdecydowanej większości warszawskich biletomatów możemy płacić BLIKIEM. To drugie miasto w Polsce, gdzie wprowadzono taką możliwość. Według danych Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie w 2015 roku mieszkańcy stolicy kupili ponad 85 milionów biletów na łączną kwotę 818 milionów złotych. Większość transakcji została dokonana w biletomatach, których w Warszawie jest prawie 1900 (551 biletomatów stacjonarnych i 1332 mobilnych).

Teraz w ponad 70 proc. urządzeń, a dokładniej w 1332 zamontowanych w autobusach Miejskich Zakładów Autobusowych za bilety można już zapłacić BLIKIEM. System płatności mobilnych oferowany przez Polski Standard Płatności, operatora BLIKA, będzie wdrażany sukcesywnie we wszystkich urządzeniach.

Jak zatem kupić bilet BLIKIEM?

Musimy posiadać aplikację mobilną banku-uczestnika systemu BLIK. Przy każdej transakcji system wygeneruje nam jednorazowy sześciocyfrowy kod, który wpisujemy na ekranie biletomatu. Transakcję potwierdzamy każdorazowo na swoim smartfonie. Kod jest ważny tylko dwie minuty, co gwarantuje nam pełne bezpieczeństwo. Aby ułatwić korzystanie z BLIKA, wszystkie biletomaty oferujące taką możliwość zostały specjalnie oznakowane.

Warszawa jest drugim miastem w Polsce, w którym można płacić za bilety BLIKIEM. Od połowy lipca z tego udogodnienia korzystają mieszkańcy Łodzi. W obu miastach PSP współpracuje z firmą MERA SYSTEMY, producentem i projektantem biletomatów. Operatorem płatności jest firma eCard S.A.

- Możliwość zapłaty BLIKIEM za bilet to niezwykłe udogodnienie dla pasażerów oraz bezpieczna i intuicyjna w obsłudze forma płatności. Trzymamy kciuki za dalszy rozwój BLIKA, bo uważamy, że to świetna alternatywa dla kart płatniczych - podkreśla Michał Miernecki, Wiceprezes MERA-SYSTEMY.

Dziś z systemu płatności mobilnych BLIK może korzystać ponad 2 miliony użytkowników. Od momentu gdy został uruchomiony w lutym 2015 roku dokonano nim ponad 3,5 miliona transakcji. BLIKIEM można płacić w ponad 148 tysiącach terminali płatniczych w sklepach stacjonarnych, kawiarniach i lokalach usługowych oraz w większości sklepów internetowych za pośrednictwem większości polskich agentów rozliczeniowych i integratorów płatności, takich jak: eService, Dotpay, Przelewy24, Transferuj.pl, CashBill, eCard, PayTel czy First Data. BLIK to także bezpieczna wypłata gotówki z większości, bo z około 14,8 tys. bankomatów (należą do nich między innymi bankomaty sieci Euronet, Planet Cash oraz PayTel) oraz płatności bezpośrednio na numer telefonu w usłudze P2P (w tej chwili w ING Banku Śląskim, Banku Millennium, Banku Zachodnim WBK, mBanku i PKO Banku Polskim).

Więcej informacji na temat nowego systemu płatności mobilnych BLIK można znaleźć na stronie www.blikmobile.pl oraz na stronie Polskiego Standardu Płatności - www.polskistandardplatnosci.pl.

Co to jest BLIK?

BLIK - powszechny system płatności mobilnych to projekt Spółki PSP, której udziałowcami jest sześć polskich banków (Alior Bank, Bank Millennium, Bank Zachodni WBK, ING Bank Śląski, mBank, oferujący usługi również pod marką Orange Finanse, PKO Bank Polski i Inteligo) obejmujących swym zasięgiem ok. 60 proc. wszystkich klientów krajowych instytucji finansowych. System został zaplanowany w taki sposób, aby w szybkim czasie, na tych samych warunkach, dołączyły do niego inne krajowe banki i firmy rynku finansowego. Od maja 2016 r. z BLIKA mogą korzystać Klienci Getin Noble Banku, a wśród nowych partnerów, którzy przystąpią do systemu na kolejnych etapach są m.in.: Credit Agricole, Eurobank, NeoBank, BNP Paribas Bank Polska i Idea Bank.

Obraz
warszawabankiautobusy
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)