Studenci SGH mistrzami świata w negocjacjach
Warszawscy studenci wygrali The Negotiation Challenge 2014. Zdobyli tytuł Światowych Mistrzów Negocjacji
W skład zespołu weszło dwoje studentów studiów magisterskich SGH Patrycja Marton i Bartosz Dominikowski oraz doktorant Kolegium Analiz Ekonomicznych Marcin Luziński. Podczas czterech rund turnieju zespół zmierzył się z 18 drużynami z Islandii, Niemiec, Francji, Szwecji, Austrii, Danii i USA, w tym ze studentami MBA. W finale polska drużyna pokonała reprezentantów Niemiec z Uniwersytetu w Bonn.
Zobacz również: Wysoka pozycja SGH w świecie!
Uczestnicy TNC 2014 musieli udowodnić swoje umiejętności w czterech rundach negocjacyjnych. Dwa najlepsze zespoły zostały zakwalifikowane do finału, w którym negocjowały w obecności pozostałych uczestników konkursu oraz międzynarodowego jury składającego się z autorytetów świata negocjacji - prawników, przedsiębiorców i wykładowców.
Konkurs The Negotiation Challenge jest inicjatywą realizowaną przez HHL Leipzig oraz Harvard Business School przy współpracy z wieloma uniwersytetami z całego świata. Po raz pierwszy turniej odbył się w 2007 roku i jest pierwszym międzynarodowym konkursem negocjacyjnym w Europie oraz jednym z zaledwie kilku międzynarodowych konkursów negocjacyjnych na świecie. Głównym celem TNC jest zbudowanie podłoża, które pomoże studentom przygotować się do skomplikowanych negocjacji biznesowych z jakimi spotkają się w życiu zawodowym.
TNC umożliwia studentom z wiodących uniwersytetów z całego świata spotkać się i rywalizować w realnych sytuacjach negocjacyjnych. Uczestnictwo w TNC daje możliwość doświadczania różnych sposobów negocjacji, spotkania studentów z różnych krajów, reprezentujących odmienne środowiska i kultury.
TNC 2014 odbył się na Islandii 10-12 kwietnia 2014 r. Poszczególne rundy negocjacyjne odbywały się w różnych miejscach. Negocjacje na Uniwersytecie w Reykjaviku dotyczyły restrukturyzacji rynku energii odnawialnej. W zabytkowej wiosce Wikingów dwa rody debatowały na temat podziału zysku z wyprawy. W Blue Lagoon, czyli wulkanicznych źródłach geotermalnych, negocjatorzy uzgadniali finansowanie projektu publiczno-prywatnego dotyczącego kąpieliska ciepłych wód. W elektrowni geotermalnej Hellisherdarvirkjun partnerzy mieli za zadanie zadecydować o najbardziej odpowiednim projekcie i dokonać alokacji zysków ze sprzedaży duńskiego kościoła. W rundzie finałowej, która odbyła się w jednym z najnowszych obiektów architektury w Reykjaviku – sali koncertowej Harpa – negocjacje dotyczyły przyszłej współpracy i strategii między polskim producentem batonów Prince Polo i islandzkim dystrybutorem tego produktu.
Sukces w turnieju potwierdza pozycję Studenckiego Koła Naukowego Negocjator działającego przy Szkole Głównej Handlowej, jako organizacji świetnie kształcącej umiejętności negocjacyjne. Członkowie Negocjatora biorą udział w warsztatach z doświadczonymi negocjatorami, uczestniczą w symulacjach negocjacyjnych, uczą się pisać scenariusze negocjacyjne oraz organizują wiele projektów, które mają na celu rozwój umiejętności negocjacyjnych i komunikacyjnych.
Czytaj również: Absolwenci warszawskiej SGH zarabiają najlepiej w Polsce!