Trwa ładowanie...

Ruszyła rozbudowa stacji Warszawa Gdańska

Inwestycja będzie kosztować 43 mln złotych. Prace mają potrwać pół roku

Ruszyła rozbudowa stacji Warszawa Gdańska
d1bi9g9
d1bi9g9

Dodatkowe tory i peron pozwolą zwiększyć liczbę pociągów docierających do stacji Warszawa Gdańska. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na rozbudowę jednej z najważniejszych stołecznych stacji. Umowa warta 43 mln zł to pierwszy krok do planowanej modernizacji warszawskiego węzła kolejowego – serii inwestycji zaplanowanych na najbliższe lata, dzięki którym w godzinach szczytu do stolicy ma dojechać więcej pociągów.

Prace będą trwały tylko pół roku i obejmą przebudowę 8 km torów w północnej części stacji używanej głównie przez pociągi towarowe, 19 rozjazdów oraz 10 km sieci trakcyjnej. W skład zadania wchodzi także przebudowa urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Najważniejsza zmiana dla pasażerów to budowa dodatkowego peronu w miejscu do tego przygotowanym podczas pierwszego etapu modernizacji torów i peronów, która zakończyła się w 2010 roku.

Prace na stacji Warszawa Gdańska są skoordynowane z remontem kolejowego Mostu Gdańskiego, o którym pisaliśmy wcześniej: Most Gdański do remontu. "Prace*potrwają 3 miesiące"*. Kompleksowy remont konstrukcji przeprawy, który obejmuje wymianę niemal 3 km torów, ponad 1500 mostownic – czyli podkładów stosowanych na moście oraz prawie 700 podkładów na dojazdach do przeprawy ma usprawnić połączenia kolejowe w Warszawie. Dzięki temu pociągi pojadą 20 km/h szybciej niż obecnie – czyli 60 km/h.

W czasie przebudowy mostu nie będzie utrudnień dla ruchu pociągów pasażerskich. Wyjątkiem są dwa pociągi SKM, które na wniosek przewoźnika będą miały skróconą trasę do stacji Warszawa Zoo. Pozostałe pociągi będą jeździły bez zmian. Objazdami pojadą natomiast niektóre składy towarowe, a ich trasy będą na bieżąco ustalane z przewoźnikami.

d1bi9g9

Modernizacja stacji Warszawa Gdańska to przygotowania PLK do prac na trzech liniach obwodowych oraz na linii średnicowej, które mają poprawić komunikację kolejową w stolicy i węźle warszawskim. Możliwość uruchomienia nowych połączeń na osi północ – południe, większa integracja kolei z komunikacją miejską i metrem, częstsze kursowanie pociągów, wzrost komfortu podróżowania, poprawa stanu bezpieczeństwa to cel prac PLK w aglomeracji warszawskiej.

d1bi9g9
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1bi9g9
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj