Problemy z modernizacją linii kolejowej Warszawa-Radom. "Zbyt niski budżet na nadzór"
Oferty na dwa ostatnie odcinki, znacząco różnią się od kosztorysu PKP PLK.
18.01.2016 13:00
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Pasażerowie kolei z niecierpliwością czekają na poprawę warunków podróżowania, pomiędzy stolicą a Radomiem. Aktualnie podróż pomiędzy tymi miastami, pociągami Kolei Mazowieckich zajmuje średnio 2 godz 30 minut.
Wiadomo, że trwają już prace przy modernizacji trasy. Ale niepodziewane problemy wystąpiły na etapie przetargu, dotyczącego nadzoru nad odcinkami: Czachówek-Warka oraz Warka-Radom. - Jesteśmy przekonani, że stosowane obecnie w PLK procedury, obejmujące m.in. dokładne harmonogramy prac i badanie jakości robót, zapewnią sprawną realizację projektu – mówił Marcin Mochocki, członek zarządu PKP PLK.
Okazuje się jednak, że oferty które wpłynęły kilkukrotnie przekraczają budżet, jaki założyli kolejarze. W tym obszarze inwestycji zamierzali bowiem wydać nieco ponad 10 mln zł, podczas gdy najniższa oferta opiewa na 33 mln zł. Skąd taka rozbieżność? Zdaniem potencjalnych wykonawców chodzi o nieprecyzyjne zapisy w przetargu, które mają na nich nakładać dodatkowe obowiązki.
Modernizacja linii kolejowej z Warszawy do Radomia ma się planowo zakończyć do 2020 roku. Wtedy to podróż pociągiem pomiędzy miastami zajmie około 70 minut. Jednak kolejarze nadmieniają, że będzie tak tylko w przypadku najszybszego połączenia. O szczegółach można przeczytać tutaj .