Trwa ładowanie...
d1uy01b
d1uy01b

Na Facebooku powstała strona "Chcemy Veturilo na Grochowie”. Liczy sobie już ponad 600 osób. Jeszcze więcej internautów chce mieć rower miejski w Ząbkach. Ich zapał studzi jednak pełnomocnik prezydenta Warszawy ds. komunikacji rowerowej - dowiadujemy się ze strony " Transportu Publicznego ".

Czytaj również: Veturilo rusza 1 marca!

Jak przypomina urzędnik, „praktycznie w każdym mieście na świecie posiadającym system roweru publicznego, służy on przede wszystkim uzupełnieniu komunikacji miejskiej. Dedykowany jest obszarom centralnym miast, silnie zurbanizowanym, o dużej ilości celów podróży i jednocześnie o największych problemach komunikacyjnych. Po półtorarocznym doświadczeniu możemy z całą stanowczością uznać te założenia za słuszne”.

Według pełnomocnika po uruchomieniu dodatkowych stacji poza obszarem centrum dzienna liczba wypożyczeń co najwyżej utrzymała się na tym samym poziomie. Dlatego właśnie Grochów czy Gocław nie mogą liczyć na stacje.

d1uy01b

W Warszawie zasięg obszaru centralnego wyznaczają z grubsza ulice Słomińskiego, al. Jana Pawła II, Towarowa, Grójecka, Batorego, al. Zieleniecka, Targowa i Jagiellońska. Dodatkowo system rowerowy Veturilo miał połączyć stacje metra z kampusami akademickimi na Bielanach i Ursynowie.

Dzięki finansowaniu ze strony dzielnic oraz podmiotów komercyjnych stacje rowerowe udało się również ulokować na Bemowie , Białołęce, Targówku, Wilanowie, Włochach, a w większym zakresie niż planowano na Bielanach, Ursynowie, Ochocie , Żoliborzu i Woli.

Tymczasem mieszkańcy Pragi Południe czują się poszkodowani. Ich zdaniem druga najliczniej zamieszkana dzielnica miasta pozostaje białą plamą rowerowych aspiracji stolicy. „Jedyne, co odróżnia nas od Woli, Ochoty, Mokotowa czy Żoliborza jest fakt, że od Śródmieścia oddziela nas rzeka, a nie tylko granica na mapie” – piszą internauci z Pragi.

„Rozciągnięcie sieci z północy na południe wynika z położenia kampusów akademickich oraz zaangażowania dzielnic, które dopłaciły za dodatkowe stacje” – pisze z kolei pełnomocnik ds. komunikacji rowerowej.

d1uy01b

W ubiegłorocznym wywiadzie dla serwisu Twoja-praga.pl Artur Tondera z ZTM powiedział, że stacje peryferyjne nie dość, iż nie obsługują Śródmieścia, to mają tę okropną „wadę”, że „wysysają” rowery ze Śródmieścia.

d1uy01b
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1uy01b
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj