Porno Dzień na UW jednak się odbędzie. W czwartek, pod inną nazwą
Konferencja naukowa nazywa się teraz "Porne graphos. Pornografia w perspektywie nauk społecznych i humanistycznych"
28.10.2014 18:07
*Powtórzę może: tak, seminarium na temat pornografii odbędzie się na Uniwersytecie Warszawskim. Nie znamy jeszcze daty, ale będzie - *powiedział w lutym Mariusz Drozdowski, Jej Perfekcyjność ze stowarzyszenia Queer UW, które organizuje konferencję. I rzeczywiście, seminarium, które miało się odbyć w lutym, odbędzie się w najbliższy czwartek. Zmieniono nazwę, kontrowersyjny plakat oraz usunięto kontrowersyjne punkty programu. Władze UW zapewniają, że konferencja naukowa spełnia wszelkie zasady naukowości. Innego zdania są przeciwnicy spotkania - Pomocnicy Królowej Różańca Świętego.
Konferencja już nie nazywa się Porno Dniem, a "Porne graphos. Pornografia w perspektywie nauk społecznych i humanistycznych". Zmieniono także kontrowersyjny plakat z nagim mężczyzną i skarpetką z napisem "Meat" na penisie. Usunięto także z programu warsztaty ze skręcania pejcza. Reszta wydaje się pozostawać bez zmian. Wykłady i debata odbędą się w najbliższy czwartek, 30 października o godz. 9:30 w sali 220 w budynku UW przy ul. Żurawiej 4. Wstęp wolny.
Program konferencji:
09:00-09:20 – Rejestracja uczestniczek i uczestników
09:20-09:30 – Otwarcie konferencji
09:30-11:05 – Sesja 1. Kobiety (w) pornografii
- mgr Joanna Wróbel (Uniwersytet Gdański) – „Pornograficzne obrazy grubych kobiet – reprezentacja uprzedmiotawiająca czy emancypacyjna?”
- mgr Anna Kurowicka (Polska Akademia Nauk) – „Slash fanfiction jako przykład kobiecej pornografii”
- dr Maria Pawłowska (Polska Akademia Nauk) – „Po drugiej stronie monitora: Kobiety a pornografia”
- mgr Aleksandra Szymił (Uniwersytet im. A. Mickiewicza) – „Feministyczne seks-wojny”
- mgr Paulina Maja Kitlas „Pornografia jako polityka. O emancypacyjnych zamiarach pornografii dla kobiet„
- Dyskusja
11:05-11:20 - Przerwa kawowa
11:20-12:40 – Sesja 2. Strategie pornograficzne
- mgr Agnieszka Kotwasińska (Uniwersytet Warszawski) – „>How Dworkin of you!< Czyli jak (nie) rozmawiać o pornografii”
- mgr Katarzyna Michalczak (Uniwersytet Warszawski) – „Czy queerowe porno mnie nie kręci?”
- mgr Piotr Sarota (Uniwersytet Jagielloński) – „Jęki wyobrażone, czyli filmowa pornografia w okresie kina niemego”
- Aleksander Kmak (Uniwersytet Warszawski) – „Odzyskać mięso. Pornograficzne strategie wobec ciała w kinie francuskiego brutalizmu”
- Dyskusja
12:40-12:55 – Przerwa kawowa
12:55-14:15 – Sesja 3. Mizoginia, męskość, masturbacja
- mgr Anna Dwojnych (Uniwersytet Mikołaja Kopernika) – „Lars von Trier – pornograf pro-feministyczny czy mizoginiczny?”
- mgr Aleksandra Kondrat (Uniwersytet Mikołaja Kopernika) – „Na pograniczu cielesności, zwierzęcości, mistycyzmu i pornografii, czyli niepokojące kino Bruno Dumonta”
- dr Bartek Lis (Muzeum Współczesne Wrocław) – „Pośród męskości. Pornograficzna sztuka gejowska Toma of Finland”
- dr Piotr Seweryn Rosół (Uniwersytet Warszawski) – „Masturbacja przeciw pornogarfii”
- Dyskusja
14:15-14:55 – Przerwa obiadowa
14:55-16:15 – Sesja 4. Porno w reklamie, porno w prawie
- mgr Magda Ciereszko (Uniwersytet Warszawski) – „Sex sells, a porno? Pornograficzne inspiracje w reklamie”
- Wojciech Sosnowski (Uniwersytet Mikołaja Kopernika) – „Prawnokarne uregulowania pornografii w Polsce i na świecie”
- mgr Jej Perfekcyjność (Uniwersytet Warszawski) – „Porno-tabu na przykładzie incestu we współczesnej pornografii gejowskiej”
- mgr Agata Chełstowska (Uniwersytet Warszawski) – „Od Sashy Grey po Shelley Lubien – perspektywa praw pracowniczych w przemyśle pornograficznym”
- Dyskusja
16:15-16:25 – Przerwa kawowa
16:25-17:30 – Sesja 5. Porno-historia
- mgr Kamil Frejlich (Uniwersytet Warszawski) – „Krytyka katolicyzmu w polskiej literaturze pornograficznej doby oświecenia”
- mgr Agnieszka Weseli (Uniwersytet Warszawski) – „Pornografia jako zagrożenie dla narodu polskiego w dyskursach od końca XIX wieku do 1939 roku”
- Jagoda Budzik (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza) – „Stalagi jako wyraz nieprzepracowanej traumy w Izraelu lat 50. i 60.”
- Dyskusja