RegionalneWarszawaPolska sztuka na Lotnisku Chopina tylko dla VIPów

Polska sztuka na Lotnisku Chopina tylko dla VIPów

Kilkanaście obrazów znanych polskich artystów mogą oglądać pasażerowie korzystający z Salonu VIP na Lotnisku Chopina w Warszawie

Polska sztuka na Lotnisku Chopina tylko dla VIPów

19.11.2013 10:21

- Jest nam ogromnie miło, że możemy zaprezentować na Lotnisku Chopina wspaniałe przykłady nowoczesnej sztuki polskiej i promować ją wśród podróżnych z całego świata. Jestem przekonany, że dzieła Stanisława Młodożeńca i Jakuba Słomkowskiego uprzyjemnią naszym gościom oczekiwanie na lot. A jeśli któreś z nich wyjątkowo przypadnie komuś do gustu, będzie mógł je kupić – nie kryje radości Piotr Nalej, dyrektor Biura Handlowego Lotniska Chopina.

Kilkanaście obrazów znanych polskich artystów mogą oglądać pasażerowie korzystający z Salonu VIP na Lotnisku Chopina w Warszawie. Obrazy udostępnione przez Dom Aukcyjny Abbey House można również kupić. Autorami dzieł prezentowanych na lotnisku są uznani w świecie sztuki współczesnej Stanisław Młodożeniec i Jakub Słomkowski. Ekspozycja obejmuje 11 obrazów namalowanych głównie w latach 2010-12.

*Nas jednak zastanawia, dlaczego dzieła te mogą oglądać jedynie zamożni klienci strefy VIP. *Wcześniej młoda polską sztukę można było oglądać w ogólnodostępnej Hali Odlotów. W listopadzie 2010 r. prezentowane tam były najlepsze prace dyplomowe absolwentów warszawskiej Akademii Sztuki Pięknych. W zeszłym roku lotnisko nawiązało współpracę z Muzeum Narodowym w Warszawie oraz z Zachętą Narodową Galerią Sztuki i prezentowało wybrane prace z ich zbiorów.

Władze lotniska tłumaczą, że zwyczaj organizowania wystaw w lotniskowej galerii ma powrócić po zakończeniu trwającej obecnie modernizacji starej części Terminala A. Szkoda, że lotnisko nie pomyślało o tym, aby zaprezentować dzieła Słomkowskiego i Młodożeńca w ogólnodostępnej przestrzeni lotniska. W ten sposób dużo większa liczba użytkowników lotniska miałaby szansę je zobaczyć. Wygląda na to, że organizatorom wystawy zależało na dotarciu jedynie do potencjalnych klientów, których stać na ewentualne nabycie dzieła sztuki.

Obraz
Zobacz także
Komentarze (0)