Okradające biletomaty? Ursynów ma problem z awarią maszyn
ZTM walczy z usterkami biletomatów.
14.08.2017 12:25
Biletomaty nie wydają reszty albo obciążają konto nie drukując biletu. Takie sytuacje zdarzają się ostatnio wyjątkowo często, szczególnie na Ursynowie. ZTM prosi mieszkańców, by zgłaszali awarie.
Kilka razy maszyna nie wydrukowała biletu. Na początku myślałam, że to usterka. Zdenerwowałam się, kiedy przejrzałam historię swojego konta. Okazało się, że płaciłam za bilety, których nie dostałam! – denerwuje się pani Anna na łamach portalu haloursynow.pl .
Jak przyznaje ZTM, takie sytuacje nie należą do rzadkości. Radzi również, co robić, gdy biletomat ulegnie awarii. - Usterkę należy zgłosić do odpowiedniego operatora. Informacja o właścicielu oraz numer awaryjny znajdują się na każdym urządzeniu oraz na paragonie potwierdzającym zakup biletu – mówi Wiktor Paul z ZTM w rozmowie z haloursynow.pl
Operatorów jest dwóch: Mennica Polska oraz ASEC. Gdy dodzwonimy się na infolinię, trzeba podać numer biletomatu lub jego dokładną lokalizację, a następnie opisać problem. Można również kontaktować się z całodobową infolinią miejską pod numerem 19 115.
- Nasi pracownicy przyjadą na miejsce i sprawdzą awarię. Jeżeli podróżujący podczas nieudanej transakcji stracił pieniądze, powinien wypełnić krótką ankietę na naszej stronie. Zwrócimy koszt biletu w jak najszybszym czasie – zapewnia Paul.
Jednak reklamacja nie zawsze przynosi zamierzony efekt.
- Zgłosiłem reklamację, ale uznano, że nie było takiej transakcji. Straciłem w sumie 20 złotych, ale po odpowiedzi na reklamację machnąłem na to ręką. Szkoda czasu na pisanie - mówi Sławomir na łamach portalu.