WAŻNE
TERAZ

Media: Izrael zbombardował miasto w Strefie Gazy. Podali powód

"Najładniejsza jest stacja Stadion Narodowy"

Dziś po raz pierwszy mogliśmy podróżować drugą linia warszawskiego metra

Obraz

W czwartek zakończyły się ostatnie jazdy testowe centralnego odcinka II linii metra. By podziemna kolejka mogła zostać oddana do użytku, wagoniki musiały przejechać 5 tysięcy kilometrów bez żadnej awarii. W piątek Instytut Kolejnictwa stwierdził sprawność systemu ograniczenia prędkości. Dziś od godz. 9:40 możemy już podróżować centralnym odcinkiem II linii metra.

Jak powiedziała Prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz obecnie trwa przetarg na wyłonienie wykonawcy kolejnych sześciu stacji II linii metra. - Myślę, że rozstrzygnięcie przetargu będzie mniej więcej w czerwcu w tym roku i w 2016 r. chcielibyśmy już zacząć budować - dodała.

Dziś na nowych stacjach metra widać tłumy. Sporo warszawiaków zdecydowało się zobaczyć, jak podróżuje się nową podziemną kolejką. Od mieszkańców naszego miasta usłyszeliśmy sporo słów pełnych entuzjazmu: "Design robi wrażenie", "Jest nowocześnie", "Naprawdę pięknie".

Wiele osób stwierdziło, że stacje wyglądają dużo lepiej niż na wizualizacjach. Choć grafiki Wojciecha Fangora wzbudzają mieszane uczucia, szczególnie na stacji przy Nowym Świecie, gdzie liliowy kolor mocno gryzie się z mocną kolorystyką artystycznego napisu.

Warszawiacy nie zapomnieli jednak, że II linia miała być otwarta już dawno temu. "Zdaje się, że miała być gotowa na Euro2012 ? Szkoda, że trzeba było tyle czekać, ale dobrze, że już działa" - usłyszeliśmy.

Jak to było z II linią metra?

Pierwsze naziemne prace przy budowie rozpoczęły się w drugiej połowie 2010 roku. W maju 2012 r. tarcza "Anna" (nosząca imię na cześć księżnej Anny Mazowieckiej) rozpoczęła drążenie tunelu II linii metra. Centralny odcinek drugiej linii metra ma ponad 6 kilometrów i połączy lewo- i prawobrzeżną Warszawę.

Druga linia metra ma na razie siedem stacji: "Rondo Daszyńskiego", "Rondo ONZ", "Świętokrzyska", "Nowy Świat - Uniwersytet", "Centrum Nauki Kopernik", "Stadion Narodowy" oraz "Dworzec Wileński".

W listopadzie 2014 r. Hanna Gronkiewicz-Waltz zapowiedziała otwarcie II linii podziemnej kolejki na 14 grudnia (wypowiedziała wówczas słynne słowa "II linią metra pojedziemy na świąteczne zakupy"). Ratusz tłumaczył potem, że opóźnienie w oddaniu podziemnej kolejki spowodowane było pożarem akumulatorów na stacji "Rondo Daszyńskiego". Doszło do niego 2 grudnia. Koszt całej inwestycji to 4,17 mld zł.

Zobaczcie nasze WIDEO!

Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Wybrane dla Ciebie
Kradzież w Luwrze. Muzeum zamknięte dla zwiedzających
Kradzież w Luwrze. Muzeum zamknięte dla zwiedzających
Zandberg wypunktował Biedronia. "To jest marny rząd"
Zandberg wypunktował Biedronia. "To jest marny rząd"
Tusk otrzymał pytanie o ucieczkę z Polski. Tak odpowiedział
Tusk otrzymał pytanie o ucieczkę z Polski. Tak odpowiedział
Media: Izrael zbombardował miasto w Strefie Gazy. Podali powód
Media: Izrael zbombardował miasto w Strefie Gazy. Podali powód
Kwaśniewski wspomina spotkanie z Putinem. "Teraz jest Putin 5.0"
Kwaśniewski wspomina spotkanie z Putinem. "Teraz jest Putin 5.0"
Akcja strażaków w Lublinie. Płonie składowisko odpadów
Akcja strażaków w Lublinie. Płonie składowisko odpadów
Pakistan i Afganistan uzgodniły zawieszenie broni
Pakistan i Afganistan uzgodniły zawieszenie broni
Argentyński polityk zmarł podczas programu na żywo
Argentyński polityk zmarł podczas programu na żywo
Ukraina o działaniach Rosji. Zaatakowali bombą kierowaną nowego typu
Ukraina o działaniach Rosji. Zaatakowali bombą kierowaną nowego typu
Wypadek w Warszawie. Dachował samochód ambasady Rosji
Wypadek w Warszawie. Dachował samochód ambasady Rosji
Tunel między Rosją i USA. Ma być dwa razy dłuższy od Eurotunelu
Tunel między Rosją i USA. Ma być dwa razy dłuższy od Eurotunelu
"Drugi Sybir". Rosja pokazała plan po zajęciu Ukrainy
"Drugi Sybir". Rosja pokazała plan po zajęciu Ukrainy