Można budować Południową Obwodnicę Warszawy. "Odwołanie przepadło w sądzie"
Realizacja inwestycji była wstrzymana skargą, którą złożyła jedna z firm.
18-kilometrowy odcinek pomiędzy ulicą Puławską a węzłem Lubelska to jedna z najbardziej skomplikowanych inwestycji insfrastrukturalnych w Warszawie. Największym wyzwaniem będzie niewątpliwie budowa prawie 2,5 km tunelu na Ursynowie. Robotnicy bedą zmuszeni m.in. do przebicia się pod I linią metra. Przypomnijmy, że przetarg na realizację tego fragmentu (podzielonego na trzy zadania) wygrały firmy: Astaldi, Gulermak oraz Warbud.
Wstrzymanie procesu inwestycyjnego było spowodowane skargą skierowaną do sądu przez jednego z oferentów, który nie został wybrany do nadzoru infrastrukturalnego. Została ona jednak odrzucona i już nic nie stoi na przeszkodzie do sfinalizowania wszystkich umów, a następnie rozpoczęcia prac budowlanych. GDDKiA twierdzi, że dokumenty powinny zostać podpisane najpóźniej na początku grudnia.
Inwestycja pochłonie około 2,5 mld zł, a Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad miała prawie dwukrotnie wyższy budżet, zarezerwowany na ten cel. Gołym okiem widać więc ogromne oszczędności. Aktualnie trwają zaawansowane prace projektowe, a roboty mają się rozpocząć po 15 miesiącach od podpisania stosownych umów. Sam 18-kilometrowy odcinek ma być oddany do użytku kierowców za pięć lat.
Przeczytajcie też: W nocy ze środy na czwartek duże ćwiczenia antyterrorystyczne w Warszawie