Mokotów rusza z kampanią antyalkoholową!

Według najnowszych danych 74% sprzedawców w tej dzielnicy było gotowych sprzedać alkohol nieletnim!

Obraz

Aż 74% mokotowskich sprzedawców było gotowych sprzedać alkohol nieletnim - te dane są niepokojące, dlatego władze Mokotowa rozpoczęły dzielnicową kampanię społeczną pod hasłem „Nie pij alkoholu, dodaj życiu koloru” - dowiadujemy się rozgłośni radiowej RDC.

Wyniki badań są porażające *– mówi Piotr Boresowicz, zastępca burmistrza Mokotowa, odpowiedzialny w dzielnicy za sprawy zdrowia i opieki społecznej. – *Mamy do czynienia z dużym problemem. Wiele osób wciąż nie zdaje sobie sprawy, że sprzedając alkohol nieletnim, nie tylko łamie prawo, ale także naraża tych młodych ludzi na utratę zdrowia, a nawet życia – dodaje.

Badanie przeprowadzono w 100 losowo wybranych punktach sprzedaży napojów alkoholowych, w tym w 80 sklepach oraz 20 lokalach gastronomicznych. Łącznie dokonano 200 prób zakupu alkoholu. Głównym celem badania była diagnoza rozmiarów zjawiska sprzedaży alkoholu nieletnim na terenie Mokotowa. W każdym z wylosowanych sklepów i lokali dwukrotnie pojawił się „młody audytor” wyglądający na osobę niepełnoletnią, który próbował kupić piwo. Za każdym razem w badaniu uczestniczył również „dorosły audytor”, którego zadaniem było zwrócenie uwagi sprzedawcy, gdy ten nie zażądał od osoby wyglądającej na małoletnią dowodu osobistego. Jednym z ważnych elementów badania było sprawdzenie reakcji sprzedawców na interwencję „dorosłego audytora”, a także postaw i zachowań świadków sprzedaży osobom wyglądającym na niepełnoletnie.

Spośród 200 prób zakupu w sklepach i lokalach gastronomicznych jedynie w 53 przypadkach (26 procent) sprzedawcy zażądali od „młodych audytorów”, chcących kupić piwo, okazania dowodu osobistego i odmówili sprzedaży. Niestety, aż 147 podjętych prób zakupu alkoholu (74 procent) zakończyło się sprzedażą.

Odpowiedzią władz Mokotowa na badania jest dzielnicowa kampania społeczna pod hasłem „Nie pij alkoholu, dodaj życiu koloru”.

– W ramach prowadzonej kampanii planowane są szkolenia dla sprzedawców i przedsiębiorców, dystrybucja ulotek informacyjnych i plakatów, spotkania z rodzicami, debaty z młodzieżą, spotkania z seniorami oraz z innymi środowiskami. Będziemy chcieli zbudować na terenie Mokotowa międzypokoleniową Koalicję Nieobojętnych na rzecz odpowiedzialnej sprzedaży alkoholu – mówi Piotr Boresowicz. – Podsumowanie kampanii nastąpi 6 listopada 2014 r. na konferencji na której m.in. zostaną wręczone certyfikaty „Odpowiedzialny Sklep” placówkom, w których dwukrotnie odmówiono młodym audytorom sprzedaży napojów alkoholowych.

Badanie zostało przeprowadzone przez Ogólnopolskie Stowarzyszenie RoPSAN.

Obraz
Wybrane dla Ciebie
Zapytali ginekolog z Oleśnicy o Brauna. "To przerażające"
Zapytali ginekolog z Oleśnicy o Brauna. "To przerażające"
"Kluczowy moment w historii". Jacek Bartosiak przestrzega polityków
"Kluczowy moment w historii". Jacek Bartosiak przestrzega polityków
Przydacz potwierdza: Zełenski przyjedzie do Warszawy
Przydacz potwierdza: Zełenski przyjedzie do Warszawy
20 stopni mrozu i śnieżne zaspy. Jest prognoza
20 stopni mrozu i śnieżne zaspy. Jest prognoza
Hołownia może się pożegnać ze stanowiskiem. Faworytem jest kto inny
Hołownia może się pożegnać ze stanowiskiem. Faworytem jest kto inny
Działo się w środę. Oto najważniejsze wydarzenia [SKRÓT DNIA]
Działo się w środę. Oto najważniejsze wydarzenia [SKRÓT DNIA]
"Afera" w Przemyślu. Poszło o kolor szalika na misiu
"Afera" w Przemyślu. Poszło o kolor szalika na misiu
"To chwila prawdy dla Europy". NATO zna już datę
"To chwila prawdy dla Europy". NATO zna już datę
TV Republika transmitowała proces z Tuskiem. Rozpoczęła się rozprawa
TV Republika transmitowała proces z Tuskiem. Rozpoczęła się rozprawa
Szokujące, co odkryli w komputerze informatyka. 40 tys. zdjęć dzieci
Szokujące, co odkryli w komputerze informatyka. 40 tys. zdjęć dzieci
Japonia znów się trzęsie. Specjalny alert ws. "megatrzęsienia"
Japonia znów się trzęsie. Specjalny alert ws. "megatrzęsienia"
GIF wycofuje lek. Polacy łykają go garściami
GIF wycofuje lek. Polacy łykają go garściami