Mniej TIR-ów w stolicy

Od 15 października TIR-y o masie powyżej 16
ton nie będą mogły jeździć w Warszawie w ciągu dnia - zapowiedział na konferencji prasowej pełniący funkcję prezydenta
stolicy Kazimierz Marcinkiewicz.

Obraz

Samochody z naczepą o masie powyżej 16 ton nie będą mogły jeździć w całej Warszawie od godz. 6 do 22. W stolicy będą zaś mogły jeździć pojazdy ciężarowe o mniejszej masie. Wszystkie trasy zostaną oznakowane, będą duże napisy mówiące o tym; powiadomimy firmy transportowe - oświadczył Marcinkiewicz. Jest to jedyna szansa, aby usprawnić komunikację w Warszawie- ocenił.

Formalnie podjęcie decyzji w tej sprawie należy do prezydenta Warszawy, ale wymaga wcześniejszej opinii Zarządu Dróg Miejskich, Urzędu Marszałkowskiego, miejskiego inżyniera ruchu drogowego. W czwartek instytucje te zgodziły się na wprowadzenie zakazu.

Pracowaliśmy nad tym parę tygodni, musieliśmy przymusić wiele instytucji, nie tylko miejskich, do tego, by ta decyzja mogła zapaść - tłumaczył Marcinkiewicz. Wyjaśnił, że w konsultacjach w tej sprawie bierze udział policja, która będzie egzekwowała przestrzeganie zakazu.

Koalicja na rzecz Przyjaznego Transportu (organizacja, która stawia sobie za główny cel walkę o przyjazną dla mieszkańców komunikację miejską i transport na terenie Warszawy i całej aglomeracji) oceniła, że decyzja o zakazie ruchu TIR-ów w ciągu dnia to "działanie doraźne i na dłuższą metę nieskuteczne". Jej zdaniem, "niezbędne jest rozpoczęcie budowy obwodnic i dróg (...) tak, żeby kierowcom tranzytowym wręcz nie chciało się jechać przez Warszawę".

"Warto również wspierać budowę centrów przeładunkowych dla TIR-ów na obrzeżach miasta i poza jego granicami" - czytamy w stanowisku Koalicji na rzecz Przyjaznego Transportu. Podkreśla ona, że konieczne są inwestycje drogowe, w tym liczne remonty jezdni w stolicy.

Obecnie zakaz ruchu TIR-ów obowiązuje w ciągu dnia jedynie w ścisłym centrum miasta.

W czwartek w stolicy doszło do tragicznego wypadku. Na skrzyżowaniu ul. Żwirki i Wigury oraz Racławickiej na warszawskiej Ochocie TIR potrącił matkę z dwójką dzieci. Siedmioletni chłopiec zginął na miejscu.

Źródło artykułu:
Wybrane dla Ciebie
Uchwała w Sądzie Najwyższym kwestionuje wpływ UE. Ostra reakcja i porównanie do Rosji
Uchwała w Sądzie Najwyższym kwestionuje wpływ UE. Ostra reakcja i porównanie do Rosji
Szef MSZ Ukrainy: Witkoff kontaktował się z Umierowem
Szef MSZ Ukrainy: Witkoff kontaktował się z Umierowem
Szef NATO o uzbrojeniu dla Ukrainy. "Dwie trzecie państw się dołoży"
Szef NATO o uzbrojeniu dla Ukrainy. "Dwie trzecie państw się dołoży"
Wyłączyli zasilanie i wywołali alarm na dworcu. Jest ruch prokuratury
Wyłączyli zasilanie i wywołali alarm na dworcu. Jest ruch prokuratury
Utrudnienia na krakowskim lotnisku. Wszystko przez mgłę
Utrudnienia na krakowskim lotnisku. Wszystko przez mgłę
Zaalarmował policję ws. bomby na torach. Zgłoszenie było fałszywe
Zaalarmował policję ws. bomby na torach. Zgłoszenie było fałszywe
Nowa Zelandia: 32-latek połknął naszyjnik. Był wart ok. 19 tys. USD
Nowa Zelandia: 32-latek połknął naszyjnik. Był wart ok. 19 tys. USD
Skazani bez rozprawy. Więzienie dla rodziców po śmierci niemowlaka
Skazani bez rozprawy. Więzienie dla rodziców po śmierci niemowlaka
"Bezsprzecznie". Nawrocki o największym wyzwaniu
"Bezsprzecznie". Nawrocki o największym wyzwaniu
"Nie wywołuje skutków prawnych". Żurek o decyzji TK ws. Święczkowskiego
"Nie wywołuje skutków prawnych". Żurek o decyzji TK ws. Święczkowskiego
Nakłonił dziecko do kradzieży 20 tys. złotych. Grozi mu 10 lat
Nakłonił dziecko do kradzieży 20 tys. złotych. Grozi mu 10 lat
Kontrowersyjna uchwała. Przełomowe orzeczenie w Sądzie Najwyższym
Kontrowersyjna uchwała. Przełomowe orzeczenie w Sądzie Najwyższym