Miasto rusza na wojnę z nielegalnymi reklamami
"Chcemy zatrzymać degradację przestrzeni"
Nadmierne „rozpanoszenie” się reklam w przestrzeni budzi protest mieszkańców i organizacji społecznych. Uchwała krajobrazowa będzie regulować kwestie dotyczące bilboardów, reklam, szyldów, małej architektury oraz ogrodzeń.
Rada Warszawy rozpoczęła pracę nad regulacjami uchwały krajobrazowej. Prace mają się zakończyć do 5 czerwca, aby projekt ten mógł być konsultowany z mieszkańcami. - W ramach konsultacji społecznych, odbywających się pod hasłem „Ładniej!”, wydamy przewodnik po uchwale, który ułatwi zrozumienie jej zapisów i efektów jakie przyniosą. Zorganizujemy również debaty, spotkania i dyżury, podczas których będziemy odpowiadać na pytania i zbierać opinie na temat tego projektu. Już dziś zapraszam wszystkich do zapoznania się z założeniami naszej uchwały – mówi Marlena Happach, dyrektora Biura Architektury i Planowania Przestrzennego.
Będzie ładniej
Warszawska uchwała krajobrazowa, zainicjowana w 2015 roku przez Prezydenta RP Bronisława Komorowskiego, będzie regulować kwestie dotyczące reklam, szyldów, małej architektury oraz ogrodzeń. Określi ich wielkość, dopuszczalne typy oraz miejsca, w których mogą być sytuowane.
- Chcemy zatrzymać degradację przestrzeni. Mieszkańcy Warszawy chcą i mogą mieszkać ładniej. Proponowana uchwała krajobrazowa umożliwi rozpoczęcie wprowadzania przynajmniej niektórych oczekiwanych od dawna zmian. Po jej wdrożeniu powinny zniknąć rażące w wielu miejscach nośniki reklamowe, a szyldy będą harmonijniej komponować się z budynkami, na których się znajdują – dodaje Wojciech Wagner, zastępca dyrektora Biura Architektury i Planowania Przestrzennego.
Po zakończeniu konsultacji projekt warszawskiej uchwały krajobrazowej zostanie poddany ponownej analizie, a następnie, zgodnie z ustawą, po przejściu procedury uzgodnień i wyłożenia publicznego, trafi pod obrady Rady m.st. Warszawy.
źródło: um.warszawa.pl