Metro Warszawskie. Postępy na budowie II linii. Wiemy, kiedy otwarcie kolejnych stacji
Stołeczny ratusz przekazał informację dotyczącą postępów prac w budowie wschodniego i zachodniego odcinka II linii metra. Jest to jedna z największych inwestycji samorządowych w Europie. Władze miasta podały termin otwarcia pięciu nowych stacji.
27.02.2021 13:11
- W tym tygodniu tarcza TBM Anna przebiła się do szybu przy stacji Trocka. Oznacza to, że zakończyliśmy budowę ostatniego z sześciu odcinków tunelowych na Targówku i Bródnie. Docelowych kształtów nabierają też przyszłe stacje, gotowa jest konstrukcja schodów peronowych na stacji Kondratowicza. Dużo dzieje się również na odcinku bemowskim - kolejne otwory technologiczne zakrywane są płytami betonowymi, powstają docelowe słupy i antresole stacyjne –poinformował Michał Olszewski, zastępca prezydenta Warszawy.
Metro Warszawskie. "Prace prowadzone są bardzo intensywnie"
Ratusz chwali się, że zima i trudne warunki atmosferyczne nie zatrzymały inwestycji. Prace prowadzone są bardzo intensywnie.
- Zakończenie etapu drążenia tuneli jest przełomowym momentem podczas budowy metra. Dzięki temu możemy skupić się na szeregu innych prac – wykończeniowych i montażowych – podała rzeczniczka Urzędu Miasta Karolina Gałecka.
Metro Warszawskie. 5 nowy stacji w połowie 2022 roku
Ratusz podaje, że otwarcie nowo budowanych odcinków II linii metra ma nastąpić w drugiej połowie 2022 roku. Wówczas do dyspozycji podróżnych, korzystających z II linii, będzie łącznie 17 stacji, w tym 5 nowych: Zacisze, Kondratowicza i Bródno oraz Ulrychów i Bemowo.
Obecnie w wydrążonych już tunelach wystartowały roboty przygotowawcze, które poprzedzają układanie torowisk. Odbywa się także betonowanie peronów, murowanie pomieszczeń zaplecza technicznego, wykańczane są też pomieszczenia podstacji energetycznej.
Przypomnijmy, że tarcza Anna wyruszyła ze stacji Zacisze w kierunku stacji Trocka 22 stycznia. To był najkrótszy tunel, mający zaledwie nieco ponad 650 metrów.
Pod koniec ubiegłego roku pracę zakończyły pracujące na zachodzie tarcze TBM Krystyna i Elisabetta. Łącznie wydrążyły ponad 1300 metrów podwójnego tunelu. Na Bródnie natomiast tarcze pokonały łącznie 5788 metrów tunelu.
Aktualnie najbardziej zaawansowane prace toczą się na stacji Kondratowicza na Targówku.
- Gotowa jest już konstrukcja schodów peronowych i niemal gotowe pomieszczenie podstacji energetycznej. Na stacji Bródno, która będzie największą stacją II linii, widać już większość podziemnej konstrukcji, trwają prace przy budowie peronu pasażerskiego i peronów technicznych w torach odstawczych – dodała Karolina Gałecka.
Praca nie zwalnia także na odcinku bemowskim, gdzie dwie stacje Bemowo i Ulrychów, nabierają już docelowych kształtów. Stawiane są obecnie docelowe słupy i antresole stacyjne. Wzdłuż przyszłych przejść podziemnych murowane są kolejne pomieszczenia techniczne.