RegionalneWarszawaMetro Warszawskie. Jest komplet decyzji dla II linii, ale budowa opóźni się. Co poszło nie tak?

Metro Warszawskie. Jest komplet decyzji dla II linii, ale budowa opóźni się. Co poszło nie tak?

Inwestycja zyskała komplet decyzji lokalizacyjnych. To jednak nic nie zmienia – do budowy trasy droga jeszcze daleka. 

Metro Warszawskie. Jest komplet decyzji dla II linii, ale budowa opóźni się. Co poszło nie tak?
Źródło zdjęć: © PAP | PAP

25.08.2020 | aktual.: 01.03.2022 13:44

25 sierpnia we wtorek wojewoda mazowiecki wydał ostatnią już decyzję lokalizacyjną dla drugiej linii metra z bazą techniczną Karolin. Poprzednie decyzje były podpisywane z końcem kwietnia. Chodzi o odcinek przebiegający od torów odstawczych stacji C4 Powstańców Śląskich do stacji techniczno-postojowej C1 Karolin (inna nazwa Mory) i połączenia jej w tej okolicy z układem kolejowym PKP.

Metro Warszawskie umowę na projekt i budowę ostatniego, zachodniego odcinka drugiej linii metra wraz z zapleczem przy stacji Karolin (Mory) podpisało z firmami Gulermak i Astaldi jeszcze w listopadzie 2018 roku. Koszt inwestycji to niemal 1 623 mln złotych brutto.

Będzie to niespełna 4-kilometrowy odcinek, gdzie znajdą się trzy nowe stacje. Pierwsza z nich – C3 Lazurowa będzie zlokalizowana przy skrzyżowaniu ulicy Górczewskiej i Lazurowej. Stacja C2 Chrzanów ma powstać natomiast w osi ulicy po północnej stronie Szeligowskiej. Trzecia stacja – C1 Połczyńska znajdzie się pod skrzyżowaniem ulic Połczyńskiej i Sochaczewskiej.

Metro Warszawskie. Koniec prac dopiero w 2024 roku?

Planowo prace miały zakończyć się w listopadzie 2022 roku. Wiemy jednak, że termin ten jest nierealny.

"Wykonawca musi jeszcze uzyskać pozwolenia na budowę, konieczne jest opracowanie nowego raportu oddziaływania na środowisko. Występują też rozbieżności projektowe w zakresie STP, co wpływa na wycenę kosztów realizacji. Niedawno miasto informowało, że wykonawca wystąpił o wydłużenie harmonogramu realizacji prac o 18 miesięcy, co wiązałoby się z zakończeniem budowy w maju 2024 roku" – donosi portal "Transport-Publiczny".

Stołeczni urzędnicy przewidują teraz konieczność dodatkowych analiz oraz wykonanie nowego raportu środowiskowego, co związane będzie z kolejnymi kosztami. Jak podają wspomniane media, firma Gulermak ma otrzymać dodatkowe 361,6 tysiąca złotych.

Jak się okazuje bez nowego raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko, wojewoda nie może wydać zgody na budowę. Na sporządzenie dokumentu wykonawca ma cztery miesiące.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)