RegionalneWarszawaMetro na Wolę. Od weekendu Górczewska zamknięta. Sprawdź zmiany [MAPA]

Metro na Wolę. Od weekendu Górczewska zamknięta. Sprawdź zmiany [MAPA]

Podczas budowy stacji Młynów i Księcia Janusza, ul. Górczewska będzie całkowicie nieprzejezdna, od al. Prymasa Tysiąclecia do ul. Syreny. Początek utrudnień w piątek, od godz. 22.00.

Metro na Wolę. Od weekendu Górczewska zamknięta. Sprawdź zmiany [MAPA]
Karol Lewandowski

25.11.2016 15:44

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Po wielu komplikacjach i trudach, budowa zachodniego odcinka II linii metra na warszawską Wolę wreszcie się rozpocznie. Wszystkie niezbędne pozwolenia i zgody zostały wydane, zatwierdzona została także nowa organizacja ruchu. Oznacza to, że w piątek o godzinie 22.00 wprowadzone zostaną poważne zmiany w funkcjonowaniu komunikacji. Ograniczenie ruchu na ul. Górczewskiej będzie poważnym problemem dla okolicznych mieszkańców. Wydane zostaną także odpowiednie identyfikatory, o których pisaliśmy wcześniej.

Umowę na budowę odcinka zachodniego II linii metra na Wolę, do stacji C6 Księcia Janusza, podpisano z firmą Gulermak 29 września br. (z opóźnieniem, blisko rok po rozstrzygnięciu przetargu). Wykonawca już rozpoczął pierwsze prace na terenach poza pasem drogowym - informuje serwis transport-publiczny.pl. Jednakże zasadnicza budowa głównych obiektów wymaga ograniczeń w ruchu i zajęcia jezdni ul. Górczewskiej. W związku z tym, skutkuje to wprowadzeniem czasowej organizacji ruchu, polegającej na:

  • całkowitym zamknięciu ul. Górczewskiej na odcinku między ul. Syreny i al. Prymasa Tysiąclecia,
  • częściowym ograniczeniu ruchu na ul. Górczewskiej na odcinku między ul. Konarskiego i ul. Elekcyjną,
  • całkowitym zamknięciu dojazdu do ul. Górczewskiej z ul. ks. Janusza, z ul. Jana Olbrachta oraz z ul. Ciołka,

Organizacja ruchu

Niezbędne przy rozpoczęciu budowy było przygotowanie organizacji ruchu, która wymagała akceptacji miejskiego inżyniera ruchu. Dokumenty były wielokrotnie poprawiane. Udało się jednak nanieść wszystkie konieczne poprawki i wykonawca będzie mógł w piątek rozpocząć prace. - 18 listopada została zatwierdzona organizacja ruchu dla pierwszej fazy budowy, obejmującej stacje C6 Księcia Janusza i C7 Młynów. Planowane przekazanie terenu nastąpi w piątek 25 listopada w porze wieczornej - mówi Anna Dudkiewicz, rzeczniczka firmy Gulermak. Przestrzeń zostanie wygrodzona i będą prowadzone prace przy wdrażaniu nowej organizacji ruchu, a następnie przy przekładkach sieci.

Zamknięcie ulicy Górczewskiej

Podczas budowy stacji Młynów i Księcia Janusza, ul. Górczewska będzie całkowicie nieprzejezdna od al. Prymasa Tysiąclecia do ul. Syreny, natomiast pomiędzy centrum handlowym Wola Park a ul. Deotymy, będą jeździły tylko autobusy (nie będą one mogły wjeżdżać w ul. Górczewską z Jana Olbrachta i Ciołka). Autobusy, które obecnie jadą z Nowego Bemowa oraz z osiedla Jelonki, zostaną skierowane na trasy objazdowe prowadzące ul. Elekcyjną, M. Kasprzaka i Prostą. Autobusy z rejonu ul. Redutowej i Jana Olbrachta zamiast ul. Górczewską, będą kursowały Redutową, M. Kasprzaka oraz Prostą.

W celu ułatwienia dojazdu do centrum oraz do metra mieszkańcom Jelonek, zostanie wzmocniona komunikacja autobusowa na ul. Połczyńskiej i M. Kasprzaka, a ul. Wolską będzie jeździło więcej tramwajów. Na ul. Połczyńskiej, M. Kasprzaka i Prostej (do Ronda I. Daszyńskiego) w obu kierunkach zostanie wytyczony buspas. Buspas powstanie również - w obu kierunkach - na ul. Towarowej od Ronda I. Daszyńskiego do al. Solidarności.

( Powiększ mapę - dostępna pod artykułem ZTM)

Zamknięcie ulicy Płockiej

W drugim etapie, na przełomie roku, zostaną wprowadzone zmiany związane z budową stacji Płocka. Zamknięta zostanie ul. Płocka na odcinku od ul. Wolskiej do Ludwiki. Autobusy kursujące ul. Płocką zostaną skierowane przez ul. Skierniewicką. W drugiej połowie 2017 r. z powodu budowy wentylatorni oraz szybu wydobywczego dla tarcz drążących tunele, możliwe będą wyłączenia ruchu tramwajowego na ul. Skierniewickiej oraz M. Kasprzaka i Prostej aż do Ronda ONZ oraz ograniczenie ruchu samochodowego na ul. M. Kasprzaka.

Szczegóły dotyczące wszystkich linii znajdziecie TUTAJ

Identyfikatory dla mieszkańców

W głąb Woli metro pojedzie ze stacji Rondo Daszyńskiego. Będzie to ok. 3,4 km trasy. Planowane stacje to: Płocka, umiejscowiona pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską; Młynów, planowana pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny oraz Księcia Janusza pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. Dlatego w pierwszym etapie budowy zamknięta dla ruchu zostanie ul. Górczewska pomiędzy al. Prymasa Tysiąclecia a ul. Płocką oraz pomiędzy centrum handlowym a ul. Elekcyjną.

Dojazd do posesji przy ul. Górczewskiej 90, 92A, 104, 106, 116 i 118, które mają wjazdy z północnej jezdni ulicy będzie możliwy na podstawie wydanego przez Zarząd Dróg Miejskich identyfikatora Metro Wola (MW). Wniosek o wydanie identyfikatora mogą składać właściciele i najemcy lokali mieszkalnych i garaży oraz osoby prowadzące działalność gospodarczą. Wydanie identyfikatora jest bezpłatne.

Szczegółowe informacje na temat identyfikatorów można otrzymać w Wydziale Organizacji Ruchu Zarządu Dróg Miejskich (ul. Chmielna 124, wejście od ul. Żelaznej, pokój nr 11 lub pod numerem telefonu 22 558 92 11).

Opóźnienia

Przy podpisaniu umowy wykonawca podkreślał, że największym wyzwaniem jest harmonogram. Zatwierdzanie organizacji ruchu zajęło więcej czasu niż zakładano. - Chcieliśmy jak najlepiej wyjść naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców i służb miejskich. Wystąpiło opóźnienie, ale nie będzie ono warunkowało dalszej realizacji inwestycji -twierdzi Dudkiewicz.

Przetarg na budowę odcinka zachodniego rozstrzygnięto jeszcze w październiku zeszłego roku, ale przez blisko rok miasto nie mogło podpisać umowy z wykonawcą odcinka na Wolę. Najpierw trzeba było poprawić raport środowiskowy, a następnie wojewoda domagał się uzupełnienia dokumentacji. Pierwsze pozwolenie na budowę dla jednego z sześciu obiektów znajdujących się na odcinku zachodnim służby wojewody wydały dopiero 16 września 2016 r. Otworzyło to drogę do podpisania umowy, co miało miejsce pod koniec września.

Wykonawca ma 38 miesięcy na prace, co oznacza, że zakończą się one na przełomie listopada i grudnia 2019 r.

Źródło: (WawaLove.pl/trasport-publiczny.pl/ztm)

Obraz
Komentarze (0)