Jest umowa na koncepcję trasy tramwajowej na Kasprzaka
W ramach opracowania analizie poddanych będzie aż pięć wariantów przebiegu trasy.
Tramwaje na ul. Kasprzaka kiedyś już kursowały: skręcały z niej w al. Prymasa Tysiąclecia , którą docierały do Wolskiej. Trasa została zawieszona i częściowo zlikwidowana w związku z budową Prymasa Tysiąclecia.
Nie wiadomo jeszcze, czy wkrótce tramwaj wróci na dokładnie taką samą trasę. Spółka Tramwaje Warszawskie rozważa jeszcze co najmniej dwa inne warianty - czytamy na stronie " Transportu Publicznego ".
Czytaj również: Będzie tramwaj na Trakcie Królewskim?
Tramwaje Warszawskie podpisały umowę z firmą Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego S.A. na opracowanie wielobranżowej koncepcji programowo-przestrzennej budowy trasy tramwajowej w ciągu ul. Kasprzaka. Wedle tej umowy koncepcja powinna zostać opracowana w ciągu 18 miesięcy.
W ramach opracowania analizie poddanych zostanie aż pięć wariantów przebiegu trasy tramwajowej w ciągu ul. Kasprzaka (na odc. od ul. Skierniewickiej do ul. Wolskiej ). Spółka określiła na razie trzy warianty:
- Odtworzenie trasy tramwajowej w ciągu ul. Kasprzaka i al. Prymasa Tysiąclecia do ul. Wolskiej.
- Budowa trasy w ciągu ulic Kasprzaka i Ordona, z połączeniem z trasą w ul. Wolskiej w rejonie przystanku "Elekcyjna".
- Budowa trasy w ciągu ul. Kasprzaka do połączenia bezpośredniego z ul. Wolską (w rejonie ul. Redutowej), z bezkolizyjnym przejściem pod skrzyżowaniem z ul. Redutową i jezdniami na ul. Wolskiej (w tym rejonie). W wariancie tym przebudowany zostanie także fragment trasy w ciągu ul. Wolskiej (od ul. Ordona do ul. Redutowej).
Wszystkie decyzje dotyczące realizacji projektu mają być podjęte do końca tego roku. W pierwszej połowie 2015 roku planuje się uzyskanie decyzji środowiskowej. Trasa tramwajowa ma być gotowa do końca 2018 roku.
Czytaj również: Tramwaje Warszawskie: będzie trasa tramwajowa do Wilanowa