Firma Colliers International przeprowadziła serię wywiadów z mieszkańcami Warszawy, pytając między innymi o to, gdzie i dlaczego najczęściej robią zakupy, jak często i z jakich powodów wybierają na zakupy ulice handlowe oraz jakie czynniki zniechęca ich do zakupów w tym miejscu.
Czytaj również: Nowy, luksusowy budynek przy pl. Trzech Krzyży!__
Warszawiacy wolą centra handlowe
Według badan firmy doradczej Colliers International mieszkańcy Warszawy preferują zakupy w centrach handlowych, takich jak Arkadia (38 proc. ankietowanych), Galeria Mokotów (23 proc. ankietowanych), Złote Tarasy (11 proc.) czy Wola Park (11 proc.). Warszawiacy wolą zakupy w centrach handlowych ze względu na łatwość, wygodę i fakt, że mogą kupić wszystko w jednym miejscu.
Dlaczego nie ulice handlowe?
Do zakupów na ulicach handlowych takich jak Chmielna , Mokotowska czy Nowy Świat zniechęcają zbyt duże tłumy ludzi, problemy z dojazdem oraz brak parkingów. Problemem jest także brak informacji na temat lokalizacji poszczególnych sklepów i ich rozproszenie.
Oferta warszawskich ulic handlowych to przede wszystkim restauracje i kawiarnie (25 proc.). Do tego sklepy z modną odzieżą (15 proc.), punkty usługowe (9 proc.), sklepy z akcesoriami i biżuterią (7 proc.) oraz drogerie (7 proc.).
Czytaj również: Chmielna 25 już przyjmuje pierwszych najemców [ZDJĘCIA]