Chmielna Królową warszawskich ulic?
33 tys. przechodniów tygodniowo czyli niemal 12 mln osób rocznie odwiedza tę ulicę
Tak wynika z badań Millward Brown wykonanego na zlecenie firmy LHI, która realizuje inwestycję Chmielna 25.
- Interesuje nas ulica Chmielna i jej okolice, dlatego realizujemy tu nasze inwestycje. Po Nowym Domu Jabłkowskich i Chmielnej 25, w przyszłym roku chcemy uruchomić tu kolejny projekt. Przeprowadziliśmy badanie ul. Chmielnej, aby potwierdzić nasze przypuszczenia, że ta okolica posiada duży potencjał. Z analizy wynika, że aż 30 proc. przechodniów jako cel wizyty deklaruje zakupy, a 23 proc. jedzenie na mieście. Jednocześnie 55 proc. odwiedzających ul. Chmielną deklaruje, że dokonuje w okolicy zakupów. - mówi Robert Mandżunowski, CEO LHI.
W granicach 15 minut od ulicy Chmielna mieszka ponad 22 tys., a pracuje około 175 tys. osób! Ruch pieszy w rejonie obiektu zmierzony w ciągu tygodnia, od poniedziałku do piątku w godzinach 10.00-19.00, wynosi 233 tys. przechodniów. To rekordowa liczba..
Ankietowani przez Millward Brown mówili, że chcieliby, aby na ul. Chmielnej powstały przede wszystkim sklepy odzieżowe oraz spożywcze. Chętnie widzieliby tutaj także sklepy z elektroniką i multimediami, sklepy obuwnicze oraz drogerie.
Najwięcej osób przemieszczających się w tygodniu ul. Chmielną stanowi grupa 20-39 latków, a w ciągu weekendu ponad 50 proc. przechodniów to ludzie w wieku 20-39 lat. Co ciekawe, w ciągu tygodnia wśród przechodniów proporcja mężczyzn i kobiet jest zbliżona, natomiast* w weekend decydującą większość stanowią kobiety (ponad 70 proc.)*.
Chmielną znają i lubią wszyscy. Czy duży ruch wystarczy, by nadać ulicy miano "Królowej Warszawskich Ulic"?