Walczą z otyłością w obawie przed sądem
Największy amerykański producent żywności, firma Kraft Food, postanowił zmniejszyć pojemność opakowań, w których sprzedaje swoje produkty. Kraft Food chce w ten sposób uniknąć procesów sądowych o powodowanie otyłości.
02.07.2003 18:39
Kraft Food zapowiedział powołanie specjalnej rady ekspertów, która zbada zawartość kaloryczną sprzedawanych przez firmę ciastek i przekąsek. Jeśli okaże się, że jakiś produkt przekracza określony przez specjalistów limit, to opakowanie, w którym jest sprzedawany, zostanie zmniejszone.
Redukcja porcji odbywa się pod hasłem promocji zdrowego żywienia i walki z otyłością. Szefowie Kraft Food przyznali jednak, że jednym z powodów zmniejszenia wielkości opakowań jest obawa przed procesami sądowymi.
Otyłość jest poważnym problemem społecznym w Stanach Zjednoczonych. Ok. 60% dorosłych Amerykanów i 15% dzieci w wieku od 6 do 11 lat ma nadwagę. Od początku lat 80. liczba nastolatków z nadwagą wzrosła trzykrotnie. Według ekspertów otyłość kosztuje amerykańską gospodarkę ok. 100 mld dolarów rocznie.
W ostatnim czasie producenci i sprzedawcy żywności znaleźli się w ogniu zmasowanej krytyki. McDonald's broni się w sądzie przed oskarżeniem ze strony grupy nastolatków, którzy zarzucili firmie, iż doprowadziła ich do otyłości.
Producenci żywności obawiają się, że mogą podzielić los koncernów tytoniowych, które muszą płacić wysokie odszkodowania ofiarom nałogu.