Visa promuje karty kredytowe w prasie, internecie i na ulotkach
Rozpoczyna się prowadzona przez Visa Europe kampania
informacyjno-edukacyjna na temat kart kredytowych. Obejmująca
prasę, internet i ulotki promocja ma uświadomić szerokiemu gronu
odbiorców zalety korzystania z tego sposobu płatności.
18.03.2008 08:00
Kampania zachęca do używania karty kredytowej Visa zamiast gotówki, podkreślając, że to narzędzie płatnicze umożliwiające kupienie danego artykułu w momencie, gdy się go potrzebuje, natomiast zapłacenie za niego później - kiedy ma się pieniądze lub kiedy jest nam wygodnie. Dlatego też promocja w prasie i internecie wykorzystuje motyw nieoderwanych metek przyczepionych do zakupionych towarów, (np. rowerka dla dziecka, jeansów, butów czy ekspresu do kawy), co symbolizuje, że dany przedmiot jest już używamy - choć nabywca jeszcze za niego nie zapłacił. Reklamy kart kredytowych zamieszczają najpopularniejsze tytuły prasowe, m.in. Gazeta Wyborcza, Metro, Polska, Angora, Newsweek, Polityka, Wprost, Gala, Przegląd Readers Digest, Oliwia, Avanti, Auto Moto i Fakt TV.
Szerzej zalety karty kredytowej, którą warto mieć w portfelu obok karty debetowej przedstawia ulotka, przeznaczona do wykorzystania w placówkach detalicznych.
Z kolei promocja w internecie obejmuje nową sekcję o kartach kredytowych na stronie www.visa.pl, na której zwraca się uwagę, że ten sposób płacenia okazuje się najprzydatniejszy, gdy znajdujemy się w niezaplanowanej sytuacji. Rozpoczynająca się właśnie w Internecie kampania reklamowa obejmuje m.in. takie portale jak Onet, Wirtualna Polska, Interia czy TVN24, Google, Wakacje i Ceneo. Natomiast w drugim kwartale bieżącego roku Visa Europe planuje wspólnie ze Związkiem Banków Polskich uruchomić stronę internetową poświęconą w całości kartom kredytowym.
Przy planowaniu kampanii wykorzystane zostały wnioski z badania kart kredytowych przeprowadzonego w ubiegłym roku dla Visa Europe przez Instytut Pentor. Z sondażu tego wynika, że Polacy często nie odróżniają kart debetowych od kredytowych, nie znają mechanizmu funkcjonowania karty kredytowej i nie wiedzą o możliwości korzystania z jej dodatkowych funkcji, m.in. zniżek w sklepach czy programów rabatowych. Kampania ma za zadanie przełamać najpopularniejsze stereotypy, zgodnie z którymi karta kredytowa to produkt tylko dla ludzi zamożnych, niedostępny dla przeciętnego użytkownika, a jej wyrobienie wymaga skomplikowanych formalności.
Kampanię w prasie i internecie, a także ulotki do wykorzystania w punktach sprzedaży przygotowała agencja Saatchi & Saatchi, natomiast planowaniem i zakupem mediów zajęła się agencja Mediaedge:cia. Kampanii nadano nazwę "Metki", natomiast jej główne hasła brzmią: 'Kupujesz, kiedy potrzebujesz. Płacisz, kiedy możesz' (ten przekaz skierowany jest do odbiorców zastanawiających się nad używaniem karty kredytowej) i 'Kupujesz kiedy chcesz. Płacisz, kiedy jest Ci wygodnie' (to hasło adresowane jest do osób korzystających już z tego sposobu płatności).
Kampania potrwa zarówno w prasie, jak i w internecie do połowy kwietnia.